Gå til innhold

Glødeplugger

Ranger emnet

Tjetland

Anbefalte innlegg

Madamen var innom verksted for å lese av noen feilkoder på en 1.9ddis 2006 GV og fikk beskjed om å bytte batteri, glødeplugger og noe annet hun ikke husker hva varfornoe. Lukter svindel lang vei for meg, men nå sa hun ja til dette da... Batteriet er byttet allerede. Greit nok. Skal ringe dem i morgen for å høre hva annet enn pluggene som skulle byttes og mer enn gjerne avbestille timen. Så lurte på hvor er glødepluggene på bilen evt hvor mye kan et merkeversted finne på å ta betalt for dette? Har søkt over hele nettet men finner ingen info om hvor disse er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går vel litt an på hva verkstedet tar for glødeplugger pris sikkert fra 500 og oppover.

Så kommer time pris på det verkstedet du er på dem skal sikkert ha  fra 750 til 1500kr?

Glødepluggene dine sitter langs blokken på bilen du har fire stykker du kan se dem når du tar opp panseret på bilen sitter litt på skrå inn?

Så du kan nok spare en del kr på å ta denne jobben selv det tar ikke lange tiden å bytte.

Bare ha motoren varm før du begynner å bytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke si at det lukter svindel før du har oversikt over hva faktisk bilverkstedet har dokumentasjon på, ang feilkoder?

Har du hatt en rødmotorlampe med stopp som har lyst ved start av bilen? Isåfall er dette kjent problem på disse bilene. Da må batteriet byttes. Det begynner å bli dårlig. Spenninga på batteriet dropper for mye i start øyeblikket.

Og hvis den firkanta orange lampa med sikk sakk tegn lyser, så er det veldig sannsynlig at de har lest ut feilkoder på glødepluggene. Dette er heller ikke unormalt!

Og bytte disse tar 1 time, oppgitt fabrikktid.  Å da rundt 1400kr (avhengig av timepris selvfølgelig) for bytte + deler. anbefaler å bruke org. plugger.

Kan også tippe at dere har fått beskjed om å bytte den DPF slange?? Gi meg feilkodene så skal jeg si om du blir svindla eller ikke!!

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har nå rett der ja, vokst opp med en gjerrig far så alt et verksted sier til meg høres automatisk ut som svindel til motsatte er bevisst. Men det jeg stussa på var at dem sa at EGR'n måtte renskes. Som jeg husker fra Chevroleten min var det bare å knipse på denne for å høre om den ringet, hvis ikke var den gåen. Hadde forventa at dem ville ha bytta disse for har aldri hørt om at dem må renskes før. Jeg har byttet endel glødeplugger i min tid før, men på denne bilen ble jeg litt usikker på hvor dem ligger henn på blokka. Rekner med det er på venstre sida? Men ligger dem under manifolden eller over? EGR'n vet jeg hvertfall hvor jeg kan finne. :P

Fikk ikke noe beskjed om en slange men bytta en slange til intercooleren for noen år tilbake, men dette var garanti sak, så det gjorde verkstaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kosta en formie å bytte glødeplugger på Passaten min på Møller. Type 4-5000. Gjorde det selv på 15 min

Ja gjorde det selv på min 35i selv på 10 min sjølv. Dysene og var gjort på 20 min. Hvis du har 1Z motoren anbefaler jeg deg å kjøpe noen high perfomance dyser fra darksidedevelopment. Blir et kraftig spark når du bytter til disse og i tilleg chiper bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt feilkode på egr så må nok denne byttes. Hjelper ikke å rense. Har kommet ny type egr som du må bygge om ledningsnettet for å få til å fungere. Du får kjøpt ombyggingskit originalt. Hvis dette ikke er gjort før da.

Ang glødeplugger så sitter de under det svarte toppdekslet. Du må ta av gasspjeldet og innsugsslange osv.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider