Gå til innhold

ulyd fra girkasse clutch

Ranger emnet

Gusern

Anbefalte innlegg

den ulyden er som følger: Høres ut som en dieselbil på tomgang fra girkassa/clutch. Når jeg spidder på så går den vekk littegrann før jeg slipper gassen igjen. 

Den er ikke sånn hele tiden , men ofte. Å det bråker endel. Trodde først det var noe løse deler i katten, men det var det ikke. Har ikke bytta girolje på den på 1 og et halvt år, den tiden jeg har hatt bilen. kan det ha noe med det å gjør?

Når det er sagt så er det ingen forskjell om jeg trår clutchen inn i fri eller i gir.. lyden er den samme fordi.. men som sagt den forsvinner litt akkurat i det jeg gasser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se på bilde kan verre lageret der som kan verre slitt og ikke løser seg ut eller henger eller er slitt rundt så det ikke tar så veldig bra kan gi lyd?

Men dette er jo en veldig stor jobb og få sjekke da det er mye tid og jobb som må til.

Men det kan jo også verre et drev som er dårlig/ trykkplata er slitt.

Men om du skal ned med kassa så er det jo like godt å bytte clutchen

gir og clutch er ikke så godt gi en forklaring på når det veldig mye inne i en kasse.

Men et nytt lagger koster ikke mer en ca 130 kr på møller som ikke er så veldig dyrt?

post-131502-0-13424100-1424688896_thumb.jpg

post-131502-0-65025000-1424688935_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Du kan ha tull med temp føler også det kan du se med en diagnose test.

Det kan jo verre at du ikke har fått montert clutchen riktig eller den trykkplaten ikke er heilt bra så den ligger og lager litt lyd.

Utløsere lageret kan hende er slitt inni også den kan gi lyd er den runde du ser på bilde lenger opp her?

Pil nr 1 den runde som går inn i clutchen.

Om ikke den er byttet så kan den gi fra seg litt lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider