olga_ Skrevet Februar 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 A4 2006 2.0tdi Intervallet for regreimskift er 120 000 km. Min ble skiftet for 70 000 km siden så det er godt innenfor. Men det er 7 år siden den ble skiftet. Burde jeg tenke på å skifte den? Har alder på reimen noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Februar 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 http://www.bilforumet.no/topic/192528-audi-a4-registerreim-mm/ Står mye om det der. Ser ut som 90 000k på diesel eller hvert 5år, så ville kanskje byttet snart:) Hvis du har fulgt alle servicer på merkeverksted så har de historikk der, bare å spørre de når du skal bytte. Alder har noe å si ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 I servicehefte står det hvert 120 000 km for denne motoren, men ikke noe om antall år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 Ja reimen kan morkne og kan rykke av når den blir for gammel er ikke alltid like lurt å gå etter km ? Jeg selv bruker og bytte på ca 5 år. om jeg kjøper en ny gammel bil så bytter jeg uansett det er vel det første jeg gjør da vet jeg heilt sikkert at det har blitt gjort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 Godt poeng Opel Astra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 så jeg hadde vel nok bare godt i gang med å bytte er jo en billig forsikring til bilen din om du skal ha en noen år til? Har sett reim rykke før tiden på km på grunn av at den har morknet opp. Da det blir fort dyrere om den skule ryke og få motorhavari på bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg