Gå til innhold

Motor BLS 1.9tdi, Oljetrykk og treig startet

Ranger emnet

Sweetdeej

Anbefalte innlegg

Halloen ny på forumet her :D

Har en vw golf 5 1k variant 1.9tdi BLS som er treig startet.

Dette har blitt gjort.

Byttet topp pakning

Byttet register rem og vannpumpe

Byttet alt av pakninger og sånt

Sensoren som står på olje filter huset ved olje turbo røret er gåen.

og stikket er ødelagt, vil de ha noe og si vist eg kutter ledningen og lodder på nytt stikk og kjøper ny sensor og monterer den?

bilen tror jo no at den ikke har olje trykk på 1800-5000 omdr. men de e jo pga sensoren e ødelagt vil da bilen kubbe pga dette?

har hatt på manometer til oljetrykks test og trykket er helt fint hele tiden.

hvordan lufter jeg diesel systemet på denne? den har jo høy trykks pumpe som er vacumm styrt.

og en extra pumpe under venstre bak sete.

skal eg da kjøre strøm på venstre pin og jord på høyre pin for og da starter pumper og kjører diesel i systemet?

hvor går luften når jeg gjør dette?

begge rørene som går fra diesel filter huset kommer det diesel utav  når pumpen står og går med strøm som jeg fyrer på selv.

vil luften i systemet gjøre den treig startet?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

ser tråd er litt gammel men kunne tenkt meg å vite løsning :)

hvis ikke kan du sjekke

- alder/ tilstand på batteri?

- kamsensor?

ser du skriver at tannreim er byttet. er timingene kontrollert? det kan gi tregstart..

dieselsystemet på pumpedyser er selvutluftende, så om motor ikke stopper i tomgang etter 1min, er det greit.

høytrykk pumpa lager et høyere trykk til dysene, men ikke innprutningstrykk.. den lager også vakuum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene er kjent for å ha en starter som har for lav hastighet. Til å begynne med er problemet kun tilstede på varm motor men etterhvert som tiden går og starteren blir dårligere vil den også være tungstartet på varm motor. Etterhvert klarer den ikke starte motor overhodet.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider