Gå til innhold

Dunkelyd bak på audi a4 1.8tq avant

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei. i det siste har jeg fått problemer me bilen. det kommer en dunkelyd bak når jeg skal kjøre som om noe dunker deg i baken på bilen. og etter ha løftet opp bilen så ser jeg att det lekker noe olje fra diffen bak. der hvor indre drivleddet sitter på ene siden høyre bak lekker det olje. har lest att det er en tettningsring der. hvis det er denne hvor kan jeg få tak i ny?? 

kan diffen begynne å bli gåen siden det kommer en sånn lyd.?? er ikkje klakkelyd som jeg kjenner fra før som er ytre drivledd. bare en dunk.

 

Så har jeg en raslelyd framme på motor når jeg gasser når jeg åpnet panseret og brukte gasspjeldet. som om noe er løst. når tomgang stille men ved rundt 1500-2000 kommer den lyden. forferdelig irriterende. hva er det??

 

oxo har jeg en slags tja form for turbolæg. men folk sier det er mer sannsynelig att det er pluggene som begynner å ta kvelden kan kanskje forklare att jeg syntes fra starten av att bilen har vært dau. altså ikkje samme kicket som jeg fikk da jeg satt i en passat 1.8t stasjonsvogn uten Quattro så klart men likevel den var en del annerledes.

 

jeg hadde en Audi 100 2.8 V6 tidligere en nydelig bil som jeg sku ønsket ALDRI måtte kaste på dynga men etter mye om og men fant jeg ut att toppen var gåen frown.gif men uansett der gikk en eller flere plugger og det ble ett veldig effekttap. etter byttet dem alle gikk den som ett uvær. den gamle a4 min uten turbo er jo like sprek den jeg har nå. Hjeeeeeelp :-/ samme problem me min? den kommer helst etter bilen har stått litt etter kjøring. smile.gif og ellers føles bilen normal men kan likevel pluggene være dårlige og ha mindre effekt uten å merke så veldig om man ikkje har hatt 1.8t før..?? :-/ er fersk på detta.

 

jeg hadde en venn som lånte bilen min en dag. han var skikkelig uheldig på sørpeføre og bunnpanna traff en stein i grøfta. blei ett stk fint hull. men etter skiftet denne bånnpanna har det begynnt å lekke litt fra den. er det skruene som burde etterstrammes???

 

dei feilene jeg allerede veit om har jeg bestillt deler fra NBS.

 

følgende:

Drivledd framme ytre.

Olje Motor Gold helsyntetisk 5w-30 longlife 3

Oljefilter

Nedre Bærebru venstre side bakre

Frostveske Longlife rød G-12

NGK V-Line 37 plugg sett,

 

Men ett spørsmål. jeg veit fra tidligere da jeg var eier av en a4 uten turbo vell og merke, så er forstillinga noe dritt.

 

Noen her som har peil på forsterka? Veit att når man bytter dem bærebruene SKAL skruene først festes skikkelig når bilen står på bakken av egen vekt. for best holdbarhet. men finns det ikkje bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

skiftet forresten pluggene og lægget forsvant. men føler likevel den er dau te å være turbomotor. smile.gif dunkelyden bak var en demperbrakket som demperfeste bak sitter øverst denne var rustet i hjel fra innsiden så denne delen hadde knekt i to. :-/  men det er likevel oljelekkasje bak ved diffen. er denne tettningsringen vanskelig å bytte og hvordan gjøre dette?? og hva andre ting kan være årsak til att bilen er dau? turbo fungerer fint ingen blårøyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skru av drivaksel, da kommer du til bolten som holder drivflensen mot diff. Skru ut bolten, ut med flens, bytt simmerring og skru alt tilbake i motsatt rekkefølge. Kan skaffe deg sprengskisser og delenummer senere når har tilgang til det.

Har du målt turbotrykket? Tatt diagnose?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei quattro takker for svar. kikket på linken din du la ut så blir vell ikkje noe problem å bytte ut denne smile.gif. ta å like godt bytte begge sider hehe. smile.gif nei jeg har ikkje tatt diagnose eller sjekket turbotrykket. kan info. om att når jeg kjører så lader turbon opp du hører den drar luft. men når jeg drar bilen ut på ett gir så blir sugeluften borte før jeg er ferdig me det giret. er det normalt? noen ganger rykker den litt når jeg begynner å kjøre f.eks 2gir. noen nevnte på engang att wastegateventilen på turboen kunne henge seg opp litt .frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår