TufteGolf-IV Skrevet Februar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2015 Hei. Jeg har hatt problemer i det siste med å starte golfen min. Når jeg setter nøkkelen i tenningen å vrir om så lyser alt normalt, men hvis jeg prøver å starte bilen, så blir alt svart. Går ca 1min så kommer det en klikke lyd, deretter kommer lys og display opp igjen. Hvis jeg venter en stund så kan den starte helt fint. Har en batteri spenning på 13V og en ladespenning på 14.4V. Tror derfor ikke at dynamoen er defekt. Kan det være starteren som fusker noen ganger? Noen som har noen gode ideér? Det er et ganske nytt batteri. prøver så klart å starte bilen med minst mulig utstyr på. Har en Golf IV 1.6l 2000 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2015 Kommer det noe lyd når du vrir om nøkkelen når du starter. Kan verre starteren som holder på og ta kvelden ikke ulike symptomene at blir mørt så før den strøm igjen så starter bilen etter på. du kan jo se litt på kabler til starteren se om det er noe brudd der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TufteGolf-IV Skrevet Februar 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2015 Nei, kommer ingen lyd bli bare svart med en gang. Ser ikke hvordan det kan være brudd på kabelene, siden den fungerer noen ganger og noen ganger ikke. Kan jeg teste eller måle stareren på noen måte, for å sjekke om den er defekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2015 Du kan prøve og se på jordingen på bilen der kan du bruke en startkabel til jord til gods på bilen. Se om det kommer strøm til innslag rele på startmotoren er ikke sikkertet den slår inn sånn den skal? Har du alarm på bilen? . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TufteGolf-IV Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2015 Ok. Vet du hvor Innslags releét er plassert? Ja, det er montert et Defa alarm system, Fungerer litt rart, fordi hvis du låser bilen mens du er inne i bilen så får du ikke noen av dørene opp igjen, uten å slå av alarmen. Man blir sperret inne. Veldig kjipt hvis man går inn i bilen uten nøkklene, siden alarmen låser seg automatisk etter 1 minutt. Har elektriske vinduer også. så blir vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2015 Da kan det verre alarmen som slår inn av og til så du ikke får start da kunne du feilsøkt litt rundt den og. Om dette ikke skjer så ofte så er ikke dette noe uvanlig problem med disse defa alarmene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TufteGolf-IV Skrevet Mars 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2015 Okay. Takker. skal titte litt på den. Bra bilde, Hjelper mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg