Gå til innhold

Xenon lys regulering.

Ranger emnet

Froddi

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med at hovedlys ikke regulerer seg iforhold til nivå.Jeg har en Audi S6 2000 mod. Det er to nivåsensorer festet til understellet, en fremme og en bak , begge på venstre side.

I tillegg er det en kontrollmodul for hovedlysnivå inne i kupeen. Nærmere bestem bak hanskerommet, oppunder på passasjersiden. Hos meg har denne modulen delenr. 4B0 907 357 B.

Er denne modulen med på "styring" av hovedlyktene opp og ned ved f.eks lasting av bil ? Jeg merker ingen forskjell om jeg kobler denne fra. Lysene fungerer akkurat likebra, men nivåreguleringen uteblir.

Jeg har bestillt ny nivå sensor for venstre fremme da denne kom opp som feil ved diagnose. Den har imidlertid blitt byttet før,av forrige eier tydligvis. Jeg fant en akkurat lik brukt i bilen da jeg kjøpte den. Er dette forbruksvare på min bil ?

Håper at det er den samme nivåbryteren som er kaputt. Den er relativt enkel å bytte ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regulering overhodet, verken når jeg starter bilen eller om jeg kjører oppover eller nedover.

Jeg hører en "reguleringslyd" noen ganger når jeg f.eks har kjørt  ut på veien e.l

Høres ut som noe som stller seg automatisk, men er usikker på hva dette kan være. Umulig for meg å si om det faktisk er lyktene som regulerer seg.

Men jeg klarer ikke på noen måte å fremprovosere regulering av lyktene ved å stå i ro foran et hvindu slik at jeg kan se hva som skjer.

Hmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

Men det er en liten bakke ut av garasjen. Når jeg rygger ut så vil det vel bli ekstra vekt på fronten og kanskje lysene vil regulere for dette...tenker jeg. Da kan jeg i tilfelle se det på veggen.

Har uansett en mistanke om at det er den nevnte kontroll modulen 4B0 907 357B bak hanskerommet som ikke virker. Ringte Møller å spurte om de hadde delen. De hadde aldri hørt om at denne noen gang hadde blitt skiftet. De hadde en stk på lager i Norge til den nette sum av 3700 kroner. Dette blir litt drøyt all den tid jeg ikke er sikker på at det er den som er problemet. Har bestill en brukt på eBay til noen hundrelapper. Jeg får vente til denne kommer. Når problemet er løst skal jeg komme med svaret på hva det er, slik at evt andre med lignende problem kan få hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider