skrossli Skrevet Mars 5, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2015 Har en Audi a6 1.8tq som fjusker veldig når den blir varm. Bilen fungerer helt fint i kanskje 10 min. (altså til den begynner å bli varm) men så begynner den å tulle. Det går fint å ruse bilen, men så snart jeg løser ut clutchen stopper den å dra, hvis jeg ruser den opp til 4000 ca. og har bånn gass så er det såvidt den går. For meg så virker det som at den ikke får bensin/luft eller tenninga som er feil. Men det er så rart at den er helt fin fram til den er varm..Det var heller ingen feilkoder å lese...Noen med peiling på disse motorene som kanskje har noen forslag til hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2015 Hvilken lambda- og temperaturverdi får ECU inn ved varm motor? Dette kan du lese ut med f.eks. VCDS. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrossli Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2015 det vet jeg ikke.. har ikke VCDS, må kanskje sette den på verksted for å få lest ut det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrossli Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2015 Fikk testa bilen litt mer i dag.. Den kan stå å gå på tomgang så lenge man vil (lot den stå i 45 min. ca.) uten problemer, og jeg fikk kjørt i ca. 5 min. før den begynnte å tulle igjen. Etter 5 min. begynnte den å gå dårlig ( akkurat som at det var 1 sylinder som ikke tennte), og rett etter var det såvidt det gikk ann å holde liv i motoren ( som om enda en sylinder ikke tennte). Kan det være at den ikke får nok bensin, altså at bensinfilteret begynner å bli tett? Takker for svar, og alt av forslag til hva det kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2015 Det beste i slike tilfeller er å kople til VCDS og se verdiene på lambda, temperatur, duty cycle osv, først da kan man danne seg et bilde av hva som er galt. Ellers må feilkoder leses ut før tenning skrues av, men etter at feil opptrer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimekkern123 Skrevet Mars 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2015 Hei! Er 17 år og fikk min første a6 97 mod på lørdag med lekkasje fra motoren. Noen som vet et eller flere steder eller deler som er typiske deler ved lekkasje som for eks oljefiltere toppdeksel pakningen eller bunnpanne pakning osv? Mvh hilsen en ivrig ung audi mekaniker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimekkern123 Skrevet Mars 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2015 Er en 1.8 TFSI 5v turbo for de som lurte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.