xx456xyz Skrevet Mars 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2015 Hei Jeg og min forlovede er på jakt etter ny bil, og har funnet en som han har smeltet helt for. Det er en Audi A6 S6 2,4L V6 motor bensin med automat 2004 modell 4x4. Også har vi jo spurt folk vi kjenner om hva de tenker om den bilen, og det eneste vi har fått beskjed om er at det man kan gå på en smell med girkassa, og at det er den dårligste motoren audi har. Har dere noen tilbake meldinger på denne bilen som kan gjøre valget lettere? Er bare veldig beskyrmet for at det blir en dyr bil tilslutt, noe jeg ikke har lyst på etter å hatt en huyndai santa fe som girkassa røyk på nå for noen uker siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buska Skrevet Mars 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2015 Audi du linker til er en dyr bil i drift på alle måter,,, mye feil er det også på disse modellene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet Mars 12, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2015 Mye feil? Sammenlignet med hva? Motoren er i hvert fall ikke noe å utsette på om den blir vedlikeholt skikkelig. Samme gjelder girkasse og karosseri. På en såpass gammel bil vil du selvsagt ende opp med å bytte en del deler for å få bilen i tipp topp stand (forstillingsdeler etc), men det gjelder alle biler. Deler får man tak i billig på nett. En firehjulstrekker krever forøvrig mer vedlikehold enn en tohjulstrekker (flere deler i drivlinjen). OBS! Anbefaler å styre unna biler som har fulgt såkalt long life intervalskift av motorolje. Jahny reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buska Skrevet Mars 12, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2015 Etter litt surfing grunnet eget bilkjøp fant jeg mange som suttra og klagde på A6 i dette modell året. i følge Dekra kommer den heller ikke godt ut. Du skriver også selv at det er kostnader runt drivlinjen på bilen, noe man kan regne med ved så mange kilometer. En 4x4 er også dyrer me tanke på service... Men det er sikkert en grei bil,men i følge statestikken er det desverre mye verksted besøk på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 13, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2015 Hadde nok heller gått for 1,9 tdi motor eller 1.8 T. Bare det å skifte registerreim på den motoren tar nesten en arbeidsdag. Så da kan du fort regne godt over 12 tusen bare for den jobben. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Mars 14, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2015 Generelt når man kjøper en bruktbil, er det viktig å sjekke historikken - både service og evt. skadehistorikk. Dernest å sjekke hvordan bilen ser ut, utvendig og innvendig. Er den godt holdt, forsiktig brukt eller er det bare "sarv" og masse ødelagte greier. Hvordan er den og kjøre, tight og fin uten ulyder og knirk? Drar motoren jevnt? Girer en evt. automatkasse mykt og fint, ikke rykkete og ikke "slår den i gir"? Er det "uorginale" felger/hjul? I så fall, er de innenfor lovens bestemmelser? Langkjørt eller bykjørt? Osv osv. Jeg personlig ville gjerne valgt 2.4l V6'ern foran både 1.9TDi'en og 1.8T'en. Du får den fine V6'er lyden, og en motor bedre egnet på en stor bil som A6'en. På automat biten, så sjekk om automatkassa har fått jevnlig bytte av olje og filter. Audi påsto i sin tid at dette ikke skulle være nødvendig, dermed resulert i en masse havarier. Rykker og nøkker kassa girene i gir, så er dette tegn på at olje og filter ikke er byttet så ofte som det burde. Ofte hjelper det med å få dette byttet på kassa. Man kan få anbefalt å "flushe" kassa, men jeg leser at dette IKKE anbefales likevel. Det blir ofte igjen en del flush-middel (om det ikke gjøres skikkelig) i kassa, og resulterer i hvarier det også. Jeg endte med å kjøpe en 2001 mod Allroad 2,5TDi, Mai i fjor. Har nå kjørt over 17.000km med den, siden kjøp. Karroseriet var i super stand, uten bulker og riper - av betydning (tross alt gått 277.000km nå). Karroseriet er som regel det dyreste og ordne, om det er rustet, bulkete og fælt. Og det jeg sjøl kan gjøre minst med selv. Så, noe mekaniske lekkasjer var det, men ble reparert hos Møller/Sulland for under 7000,-. Ellers var allerede kammer og luftbelgene byttet på denne, som er de verste og de vanligste feiler på denne bil og motor. "Alle" (tilogmed megselv) har bedt folk om å styre unna denne motoren (2,5TDi V6'ern). SPESIELT om den har gått på longlife service intervaller. Jada, Audi er ingen Toyota, både på godt og ondt. Jeg har begge deler (en 2013 Prius + Seven), og det er ingen tvil at min 2001mod Audi Allroad er en mye bedre bil. Ja, dyrere å drifte, men bedre å kjøre. Er man en bilentusiast, så er det en hobby. Og hobby = pengesluk! :) Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.