Gå til innhold

Trakkasert av politiet? tror de vil ta meg nå =)

Ranger emnet

Azzido

Anbefalte innlegg

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og en kompis hadde akkurat byttet frontlykt på en bil. Og skulle justere inn lyset i høyden, en mørk vinterkveld kjørte vi ut på en snølagt grus fotball bane, stoppet noen meter fra en vegg, gikk ut og begynte å justere lys. Vi hadde med oss en svæær dykkelykt for justeringen. Da stopper politiet 100 m unna og kommer gående mot oss mens de prøver å lyse oss i øya med hver sin lykt i skulderhøyde. Vi lar dem lyse litt på oss mens vi justerer. Men vi blir jo nysgjerrige. Så vi lyser litt til bake med vår sinnsyke dykkelykt :) Ok, litt slemt, men da fikk de sin egen medisin, de mistet fullstendig nattesynet, mistet litt kontrollen over situasjonen så de ble ganske forbanna, skjønner dem godt. :)

De skulle ta oss for herjing på fotball banen, ikke lett når det går 4 rette spor ut til der vi stod å justerte lys.

Da skulle de ta oss for å ha kjørt ut på fotballbanen. Tror de syntes at det var litt teit alikevel så de bare var generelt idioter en stund og stod å prata piss, mens vi justerte lykt. Det var ikke noe provoserende rånebil heller, bare en helt standard rød Mazda 626.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ta en til som jeg syns er ganske morsom. En politidame stoppen en kompis av meg for å ha skrapt bilen langs autovernet nesten 60 meter eller noe. så gnistene sprutet. De hadde hatt en som ringte inn hendelesen.

Hun oppførte seg jo selvfølgelig som en av de politidamene som må hevde seg litt ekstra og være litt ekstra ekspert for alt, fordi hun er politi dame. Sorry, men sånn opplever jeg politidamer jeg har blitt stoppet av, m unntak da.

Kompisen min spurte om politidamen så noen riper på siden av bilen hans. Hun svarte nei. Da sa han, tror du det hadde blitt riper på siden av bilen min hvis jeg hadde skrapt bilen langs autovernet nesten 60 meter? Da ble hun bare sint, men han fikk kjøre videre hvertfall.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snut alså.....hehe..... har opplevd at de er veldig forskjellige fra by til by.......en kamerat jeg jeg kjørte oppå en rundkjøring og spola engang...det de sa var bare: "ikke gjør sånn"

Men litt skryt skal de ha oxo....(selv om de for det meste er ubruklige)......jeg ble stoppet i Moss engang og ut av politibilen kommer en svær og høy politiman....med jakka halvveis på seg. : "Hei hei, kan jeg se på førerkort og vognkort takk....."

Ja da sier jeg og venter mens han går tilbake til bilen får å sjekke opp ting og tang.....så kommer han tilbake : "Jeg må desverre beslaglegge lappen din jeg......."

Jeg begynner å bli litt nervøs og lurer på hva jeg har blitt tatt for nå..... plutselig sier han : "bare Kødda !!!"

haha......snut med humør....ikke ofte :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

Snut alså.....hehe..... har opplevd at de er veldig forskjellige fra by til by.......en kamerat jeg jeg kjørte oppå en rundkjøring og spola engang...det de sa var bare: "ikke gjør sånn"

Men litt skryt skal de ha oxo....(selv om de for det meste er ubruklige)......jeg ble stoppet i Moss engang og ut av politibilen kommer en svær og høy politiman....med jakka halvveis på seg. : "Hei hei, kan jeg se på førerkort og vognkort takk....."

Ja da sier jeg og venter mens han går tilbake til bilen får å sjekke opp ting og tang.....så kommer han tilbake : "Jeg må desverre beslaglegge lappen din jeg......."

Jeg begynner å bli litt nervøs og lurer på hva jeg har blitt tatt for nå..... plutselig sier han : "bare Kødda !!!"

haha......snut med humør....ikke ofte :D

"bare kødda" ..........LOL!!!!!!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjørt samme strekka med en passat med dårlig vinter dekker. Det kan Azzido si oxo.. og de svingene går lett i 80km/t ++

Synes det er sykt at de ringer hjem og nesten sier at sønnen deres er død. Blir en oppfordring til å skrive atest.

Men det er ikke første gang jeg har hørt at politiet ringer hjem til foreldrene for å si i fra.

Politiet er bare noen folk som vil ta igjen pga de ble mobba på skolen og føler seg maktsyke og bruker sin stilling til å straffe uskyldige.

knock bambam asshole dukenukem :ratatatat

Politiet

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Det er jo jævelig teit å rakke ned på politiet, som tross alt gjør en jævelig viktig jobb ! Mange er udugelige, ja, men mange som ikke er det også... Jeg har selv hatt mine problemer med politiet, men jeg respekterer dem for det ! Grunnen til det er kanskje at jeg har hatt flaks med de fleste politifolk jeg har blitt stoppet av, ingen av de har vært spesielt grinete eller noe slikt...

De gjør som regel jobben sin, men i dette tilfellet virket det som om han gikk litt utover det jobben hans tilsier ja...

*nodd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatnign med politiet har egentlig nesten bare vært positiv.

I vinter var jeg og noen venner på parkeringsplassen på Mariholdtet og lekte oss litt.

Akruatt når jeg tar fart og drar brekket kommer det en bil inn på plassen og skrur på 1000m...

Jeg tror det da er en kompis (som pleier å skru de på når han hilser)

Så så jeg plutselig at det lyste opp "Politi" på siden av bilen.

"Fuck" tenkte jeg da (for det var 2 stk som nettopp hadde mistet lappen for å ha lekt seg på samme plassen.)

Ut av bilen kommer det ei dame (nei tenkte jeg da, for har jo bare hørt at politi damer er noen bitcher)

Hu: Ute å leker dere?

Jeg: Ja, må jo prøve ut hvordan bilen oppfører seg på glatta.

Hu: Gode dekk? *Kikke litt* Mangler noen pigger-

Jeg: Har jo spunnet litt, så..

Så begynte hu å spørre om lyset jeg hadde inne i bilen (har rødt interiør lys)

Hu: Montert det selv? (For et spm; Nei, lot en interiørlys-spesiallist gjøre det :P)

I mellomtiden hadde han som kjørte politibilen kjørt bort til den andre bilen (som er en haug av en Mazda 323, ser ut som et vrak)

Fikk vite etterpå at han hadde kun spurt om hvem som eide bilen, hvorpå eieren hadde sakt at det var hu. Da hadde han bare ledd og kjørt videre. Lol..

Så kom han tilbake til bilen og da spurte hu om vognkort og førerkort.

Men da fikk de en meld på radioen og jeg fikk beskjed om å ha en fortsatt hyggelig kveld.

Så min oppfatning om politi og spess kvinnelige politi er motsatt av hva jeg hører andre plasser.

Men har jo oxo blitt stoppet med spm om hva vi gjorde ute så seint og om vi hadde vært i kontakt med politiet før og måtte gi fra oss legg til alle i bilen ++++

Husker forresten oxo en gang i Lillestrøm hvor vi sto og pratet. Så skulle jeg kjøre bilen litt frem så jeg kunne parkere.

Så jeg burnet litt for så å parkere.

Det jeg ikke så var at politiet sto litt lenger oppi gaten ved banken og holdt på med et eller annet.

Da kom en av disse bort og lyste meg i trynet med magliten sin.

"Du som kjører den bilen? Slik "burnout" er førerkort beslag grunnlag" sa han på kav nordnorsk. (Måtte nesten holde meg for å ikke le, no offence til nordlendiger på forumet :P)

"Kødder du" sa jeg (viste ikke det den gangen)

"Nei" sa han oxo mumlet han noe og gikk..

Forresten: Politiet i Lillestrøm er faktisk ganske tollerange.

En del ting jeg har gjort der som de ikke har brydd seg om (altså at de har stått rett vedsiden av og sett alt)

-Kjørt mange ganger med blått neon på bilen (Gamle bilen)

-Aksellert som pokker for å kjøre forbi en som aldri klarte å bestemme seg om han skulle stoppe eller ikke.

-Kjørt på VEEELDIG tvilsomt gult i lys kryss (hvorpå han som kom bak meg oxo kjørte på rødt)

-Kjørt forbi politiet på motorveien i over fartsgrensen.

-Kommet i "100" før jeg ser politibilen, for så å bremse ned og kjøre forbi.

+++

Ikke noe alvorlig, men politiet pleier jo å bry som om ALT og ingenting.

Lang post, men... Kjeder meg på Lørdagsmorgen.. Hehe

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Det er jo jævelig teit å rakke ned på politiet, som tross alt gjør en jævelig viktig jobb ! Mange er udugelige, ja, men mange som ikke er det også... Jeg har selv hatt mine problemer med politiet, men jeg respekterer dem for det ! .

Jeg har tatt kontakt med politiet to ganger for hjelp. Den ene gangen ble jeg nærmest oversett ( saken ble henlagt selvom de visste hvem gjerningsmennene var ), og den andre gangen begynte politimannen å spørre om jeg røyket hasj istedenfor å høre på hva jeg skulle fortelle.

Og de gangene man IKKE har bruk for dem, ja da er de kontrollkåte svina der...Virker som de er mer opptatt av å ilegge bøter og tjene penger enn å luke vekk andre elementer som f.eks ( barne)ranere, folk som uttøver blind vold, voldektsmenn, tyver...

Men vi har vel mange forskjellige oppfatninger av dem rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Ut i fra det som står i sig'en din å det du skriver så virker det som du er 18 år gammel å har hatt lappen i , tja , 6 mnd ? Jeg har vært der selv...Enten det ellers så kjører du rett å slett bare som et dass.

tro hva du vil... er 21 og har hatt lappen i 3 år...

gasser litt av og til... men ikke noe ekstremt...

mulig jeg la opp til dette selv? se det som dere vil... uansett er det ikke ulovlig å gi flat jern opp til fartsgrensa... og uforsvarlig kjøring var det ikke...

så da syntes jeg det er rimelig uproft av en politimann og ringe hjem til mora og faren min... han kunne heller snakka med meg på stedet om det var noe han ikke likte...

men hva han ikke skulle like skjønner jeg igrunn ikke... jeg holdt meg til norsk lov...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

mulig jeg la opp til dette selv? se det som dere vil... uansett er det ikke ulovlig å gi flat jern opp til fartsgrensa... og uforsvarlig kjøring var det ikke...

så da syntes jeg det er rimelig uproft av en politimann og ringe hjem til mora og faren min... han kunne heller snakka med meg på stedet om det var noe han ikke likte...

men hva han ikke skulle like skjønner jeg igrunn ikke... jeg holdt meg til norsk lov...

Jeg ble faktisk tatt for aggressiv kjøring på Hamar da jeg akset opp til fartsgrensa. Spørte om jeg hadde det veldig travelt osv. Fikk ikke noe bot, men neste gang var det ingen kjære mor fikk jeg høre. :D

Veldig uproft å ringe hjem til mamma og pappa for å fortelle hvor slem sønn dem har.. må nesten le..

Aldri hatt noe problemer med politi jeg egentlig. Fått noen bøter, men det er jo helt og holdent min egen feil..

Har jeg politi bak meg så har jeg hvertfall en veldig lett høyrefot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenkte trolig i preventive baner ved å ringe foreldrene dine.

Om du kjører slik i svingene med politiet hakk i hel, hvordan er så kjørestilen din uten politiet etter? Det er en naturlig tanke å ha, spesielt politifolk tenker slik hele tiden, i og med at de tar så mange råkjørere og ser så mange ulykker samt dødsfall i trafikken. De har trolig sett senkede BMW'er med brede dekk og masse veigrep som har kjørt av veien, med kvestet fører og kvestede passasjerer. Hvor godt veigrep du har på bilen din er derfor fullstendig irrelevant for politifolk.

Han ønsker vel ikke å finne deg i biter blant vrakrestene av bilen din, og like lite ønsker han å se de sorgfylte blikkene til dine foreldre når han varsler dem om ulykken.

Så han er nok ikke ute etter å "ta deg" i negativ forstand, han er trolig bare redd for deg og dine foreldre, og det skal du egentlig være glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjør tøft, fekkt eller no fort rundt snuten, kjør smart!

Har ikke blitt stoppa enda en eneste gang med en Lotus Elise, og jeg har hatt snuten etter med mange ganger og man får nesten følelsen av de vil stoppe deg lissom... men på grunn av trafikkbildet så har det ikke lønnt seg for de og de har gitt f...

Kjør smart folkens, og vær bestemt men meget ydmyk ovenfor de hvis de sukke finne på å stoppe deg...

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider