Gå til innhold

Trakkasert av politiet? tror de vil ta meg nå =)

Ranger emnet

Azzido

Anbefalte innlegg

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Desperado

LOL, har opplevd sprø politifolk jeg og, er ikke atten enda så jeg og en kompis var ute og cruisa i bilen min. vi ble stopped i en belt skjekk/prommille skjekk og de spurte han som kjørte om vogn kort og fører kort. der så han jo (i vognkortet) at etternavnet ikke stemte med etrter navnet på lappen. vi sa som det var: at det var min bil og at den stod i pappas navn. politi mannen lurte på hvorfor ikke jeg kjørte og jeg sa at jeg ikke var gammel nok. da kom han over på min side og viste stolt fra maglighten til øya mine og sa jeg hadde røyka hasj. noe som ikke stemte og at jeg og kameraten burde ligge lavt ettersom man kunne miste lappen for dette. Lurer litt på hva som skjer med verden nå for tiden:rolleyes:

Mye snåle politifolk!

Dette minner meg om noe som skjedde meg meg og Zombie i fjor sommer....

Vi var ute å kjørte nede i byen, hadde akkurat slengt innpå en kebab, og var vel egentlig på vei hjem..

Jeg og ZombiE Kjører i golfen mens [AG]Velo`n kjører bak med sin saab 9000. Begge biler med digert Akutt-galskap klistre merke i bakruta..

Plutselig ser jeg politibil med blålys bak oss, og ser at han hiver seg forbi saaben for så å legge seg bak meg og ule og blinke..

Jøss tenkte jeg, hva er det for noe nå ?

Det var 50 sone der, og vi hadde maks 45 km/t, + at dette var nærmere 0100 på natta..

Jeg svinger over og parkere fint på sida av veien, med politibilen bak...

Så kommer det to stykker ut, og det ene går mot meg mens han lyser med magliten sin over alt...

"Det var dårlig med lys her", kommer det fra politimannen, og ja jeg manglet et baklys, pga dårlig kontakt..

Jeg forklarte dette til politimannen, men jeg skjønnte fort at det var ikke det de var på utkikk etter...

De gikk gjennom alle papirer vi hadde med oss, og tok kopi av førerkortet mitt..

De lyste oss begge to masse i øya med den jævla magliten, og ZombiE måtte tilogmed ut å gå på stripa..

De anklaget oss flere ganger for å ha rusa oss på diverse stoffer.

De ville vite hva vi hadde gjort og hva vi skulle, og de var veldig nysgjerrige på hva som var på kameraet ZombiE hadde i hånda..

Etter masse frekk spørring og graving, spurte jeg Politimannen om det var noe spesielt de var på utkikk etter eller ville, men neida, det var det ikke.. vi fikk bare beskjed om å kjøre vidre..

Ikke så mye som en liten uskyldning engang!

Vi hadde jo ikke gjort noe galt, men du blir jo rimelig paff når det plutselig står 2 uniformerte politifolk å avhører deg midt på natta..

Og de var ikke det spor hyggelige, når jeg prata med han virka det som om jeg allerede hadde begått en kjempe forbrytelse..

Møkka politi!

:mad:

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke volvone til politiet kjent for og vere noe serlig tess på veien over hundre heller da:D

Pol10:

V70 stasjonsvogn (f.eks.)

Vintersykkeldekk

15 cm klaring opp fra bakken

Orginal dempere/fjærer

Deg:

E36 325cab

Senka

235 breie sommerdekk (ca.?)

Påkosta dempere/fjærer

50/50 vektfordeling på bilen

= Onkel har ikke grunnlag for å vurdere det.

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, jeg holder med poltifolka, du provoserte jo tross alt. De kan anmelde deg for uaktsom kjøring, du skal tross alt tilpasse farten til forholdene. Og overdreven aksellerasjon kan de også slå ned på, faktisk.. Mye mas, men oppfører du deg noenlunde skikkelig så gidder de somregel ikke bry seg, de har 1000 andre ting å ta seg til enn å jakte på rånere som er ute å kjører drit, men det virker jo som du la opp til det.

Misforstå meg rett , jeg har blitt stoppet et lass med ganger jeg også , men etterhvert så ser jeg grunnen til det. (Snakker mye med politi på jobben..) Så nå lar jeg være å provosere og kjører kun graps når jeg vet de ikke er i nærheten :D

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har dårlig erfaring med politiet her ser det ut som. Har nesten bare posetive ting å si om politiet i Larvik, har vel snakka meg bort fra 4-5 bøter på noe over 10 000 kr til sammen, men så var ikke det jeg gjorde så veldig grovt heller. Drikking på offentlig sted, 5-6 km/t over fartsgrensa, pissing i søppelbøtte på offentlig sted og kjøring i stengt gate.

Men det finnes alltid en værsting politi overalt og det gjør det også her, watch up for Terje Olsen!

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi er ikke smarte folk.

Men jeg har positive og negative møter med dem.

Meg og dama hadde hvert i Risør på besøk hos familie jeg har der og tar en tur innom sentrum før vi setter kursen hjem. Ut av Risør sentrum så ser jeg det er en politibil som følger etter og ved første anledning så svinger jeg av veien for å slippe dem forbi. Venter 2-3min også kjører jeg. Noen hundre meter lenger borte så passerer jeg bensinstasjon og da kommer samme politi opp i rompa på meg igjen.

Da stopper jeg ved første anledning og det gjør politiet også, bak meg.

Da presterer han å spørre hvorfor jeg stopper hele tida!!!!! Jeg svarte som sant var at jeg ikke liker eller føler meg komfortabel med å ha en politibil bak meg hele tida. Han blei ikke noe mer glad av den grunn og da begynte de vanlige spørsmåla; vognkort og førerkort takk, fatterns bil?, hva gjør du i risør så seint?, hva skal du nå? osv osv osv

Jeg hadde ikke hatt lappen så lenge, så var ganske nervøs selvom de ikke kunne ta meg for noe.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, har opplevd sprø politifolk jeg og, er ikke atten enda så jeg og en kompis var ute og cruisa i bilen min. vi ble stopped i en belt skjekk/prommille skjekk og de spurte han som kjørte om vogn kort og fører kort. der så han jo (i vognkortet) at etternavnet ikke stemte med etrter navnet på lappen. vi sa som det var: at det var min bil og at den stod i pappas navn. politi mannen lurte på hvorfor ikke jeg kjørte og jeg sa at jeg ikke var gammel nok. da kom han over på min side og viste stolt fra maglighten til øya mine og sa jeg hadde røyka hasj. noe som ikke stemte og at jeg og kameraten burde ligge lavt ettersom man kunne miste lappen for dette. Lurer litt på hva som skjer med verden nå for tiden:rolleyes:

Jeg har erfart nøyaktig samme episode som du har. Dønn nøyaktig lik! :D

Samme anklager samme opplegg..

Sånt skjer når dem ikke har bedre å ta seg til.. *sukk*

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ett særiøst inntrykk av at politiet er på jakt etter å ta meg og ungdom som meg. De oppfører seg motbydelig. Det frister å bare fleske fra dem når de først ligger etter deg. har selv gjort det på moped 2 ganger uten problem(ikke stolt av det). jeg vet at de ikke selv kan kjøre bil. noen kamerater av meg hadde glattkjøring, da var pruken der å skulle leke seg. det eneste de klarte var å dra i brekket så de fikk en 160 graders sladd. når jeg ble stoppa for sladding på offentlig vei (og ransaka samtidig) klarte de å kvele motoren når de skulle kjøre. tror de egentlig bare var missunlig for at jeg klarte å legge opp noen fine jeg. nå får de ta seg sammen litt her!

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Geir A

Bare noen spørsmål...

Er du godt kjent av politiet?

Står bilen registrert på deg personlig eller på far/mor di?

Bor du hjemme hos foreldrene dine?

Noen tanker som slår meg er om politimannen som ringte hjem til deg presenterte seg og spurte etter eieren av bilen eller den som brukte bilen på det aktuelle tidspunktet. Kan like gjerne være far din som var like "nyskjerrig" og ville høre hva politiet hadde å fortelle. Eller ringte han direkte til din far for å fortelle hvor slem du hadde vært i trafikken :) , for da har han ett alvorlig forklaringsproblem til sine overordnende...

ja er kjent av politiet... de veit hvem jeg er, bilen står på morra mi, men de veit det er jeg som kjører den... bor hjemme...

eneste politimannen sa i telefonen var at han ville advare foreldra mine osv... han spurte aldri etter eier...

han ringte rett hjem og sa hvor "slem" jeg hadde vært... 81km/t i 80 sone =)

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

Pol10:

V70 stasjonsvogn (f.eks.)

Vintersykkeldekk

15 cm klaring opp fra bakken

Orginal dempere/fjærer

Deg:

E36 325cab

Senka

235 breie sommerdekk (ca.?)

Påkosta dempere/fjærer

50/50 vektfordeling på bilen

= Onkel har ikke grunnlag for å vurdere det.

mere nyere primera med skikkelig gyngehest understell og pill råtne vinterdekk...

325i cab som ligger på veien som en gocart...

snuten hadde ikke sjangs...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

mere nyere primera med skikkelig gyngehest understell og pill råtne vinterdekk...

325i cab som ligger på veien som en gocart...

snuten hadde ikke sjangs...

Ut i fra det som står i sig'en din å det du skriver så virker det som du er 18 år gammel å har hatt lappen i , tja , 6 mnd ? Jeg har vært der selv...Enten det ellers så kjører du rett å slett bare som et dass.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purken han fritidsproblemer. Gutta sto på jafs´en og råna en gang, og da kom disse gutta med saftblander på taket kjørende.

Purken: "hva gjør dere her"

De: "samma som dere, vi har ikke noe bedre å finne på"

Da sa de et eller annet og så stakk de :D

En på jobben ble stoppa kl 0300 på natta en gang. Han var på vei hjem fra en kompis. Så kom purken bak han og blinka med lysa og fikk han til å stoppe. Dette var på midtveien for de av dere fra nesodden som vet hvor dette er.

De spurte om vognkort, førerkort osv. Lyste han i øya med mag lighten og sa at han hadde litt store pupiller. Lurte på om han hadde røyka hasj, men det hadde han ikke. Han var bare litt småtrøtt.

De spurte også om hvor han skulle, hvem sin bil det var, hvorfor han var oppe så seint, hvem han var, i det hele tatt alt mulig det gikk ann å spøre om.

Det var visst en postitiv ting med opplevelsen i følge han. De 2 karene hadde med seg en ung politistudent. Grisefin blondine visstnok. Sånne purk liker vi :D Men ikke de andre stygge gutta som tror de er såååååå tøffe siden de er snut.

Purken HAR for lite å finne på. De er generelt aldri ute her heller. Bare i helgene. Så det hender det går fort for seg på vei til skolen/jobb ja. Men en dag kommer de til å ha storkontroll på midtveien og da taper jeg, pluss 90% av de andre som kjører der... :rolleyes:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

Jeg ser en politibil i dag mens jeg står i et kryss og skal kjøre ut... det er 60 sone og jeg gir flat pedal opp til 60km/t, politibilen legger seg etter... jeg svinger av i neste kryss og svinger av mot e18... der må jeg stoppe litt pga vikeplikt osv... snuten kommer da bak meg... det blir klart og jeg gir på igjen opp til 80 som er fartsgrensa...

holder 80 til jeg svinger av e18, kommer da inn i en krapp kurve med fortsetter i 80 og fortsetter i fartsgrensa til jeg kommer hjem... i det jeg svinger av hovedveien ser jeg politibilen bak meg... stopper nesten opp og ser politibilen sniler seg forbi på hovedveien og politimannen kikker som bare det på meg... jeg kjører de få metra hjem til meg og parkerer... like etterpå kommer politibilen forbi igjen i samme temp... kikker like mye... jeg begynner å flire litt å går inn og slapper av...

men så starter problemene... det ringer... faren min tar telefon... det er politiet.

de påstår at jeg har kjørt som en idiot og hadde de hatt måling på meg hadde jeg minst mista lappen i 1 år, jeg skjønner ingenting...

politiet sier også at dette er en advarsel siden han anser dette som sinnsyk bilkjøring og regner nesten med en dødsulykke snart osv om jeg ikke roer meg ned...

faren min konfronterer meg med dette og jeg sier det som det er... han begynner å le bare =)

jeg ringer opp politimannen igjen og spør hva som egentlig skjer siden jeg holdt fartsgrensa hele veien... da sier han at jeg må sjekke speedometeret mitt om jeg holdt fartsgrensa...

jeg spør oxo om han har måling på meg fra e18, målinga viste 81km/t mens speedo'n min viste 80 blank...

og så spør jeg da hva som er problemet, det var fra jeg svingte av e18 og kjørte i den svingete 80 sona bort til der jeg bor, han hadde ikke klart å holde følge osv. han hadde vinterdekk og følte han kjørte maks hele veien...

jeg sier at jeg er ikke så dum at jeg gir på så lenge jeg veit snut er bak og kjører ikke idiot...da bare brånekter han, og jeg prøver å lirke fram at jeg har nok mere grep enn en politibil med vinterdekk, men da bare blir han sur og sier at jeg er kjent her i byen for å være frekk og opstanazi når jeg blir konfrontert med noe av politiet

jeg spør også hvorfor han ringte mora og faren min da... jo det var somsagt forde han ville advare de mot at de kom til å miste sønnen sin snart osv... sprø fucka politimann...

så veit liksom ikke hva jeg skal gjøre nå... skal ihvertfall skaffe bumpersticker uten tvil nå. "blink med blålysa om du vil kappe"

Å diskutere veigrep o.s.v er håpløst med de der.... og at du er "eplekjekk" mot de vil aldri føre til noe positivt.... er bare å være så ydmyk som mulig slik at de føler at de har "makta"

Å få ett rykte på seg blandt politiet for å være kjekkas er ikke bra...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider