lelarsen Skrevet Mars 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Hei. Driver å hjelper faren min med og installere ny spiller i hans Audi A4 B7 2006 mod. Problemet jeg har er at det er ikke noe 12 volt som switcher med nøkkelen. Noen som vet mer om dette? Det er også fra fabrikk en forsterker og subwoofer i bagasjen. Har akkurat bestilt en aktiv adapter, men løser dette strømproblemet? Noen andre som har gjort dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Alt styres vel via CAN-bus'en i den bilen; power signaler fra multifunksjonratt og til display m.m. Om du ikke har en radio som "snakker bilens språk", og tilpasset ledningssett så blir det vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Så du mener det er ingen plasser ellers i bilen hvor det er switched 12 volt med nøkkel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Jo, du finner en plass i sikringsboksen, eller du kan kjøpe et canbus-adapter ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Jeg har målt gjennom alt med voltmeter, og ingen har samme 12 volt som det var med orginalspilleren. Altså 12 volt helt til nøkkelen dras ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Sigarett uttak da? Kanskje du har tenning der Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Der er det konstant strøm. Der den er koblet opp nå. Men den bare suger strøm derfra, og ender opp med flatt batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Si ifra om du finner tenning +12V da. Har samme problem på min A3. Har nå koblet tenning på konstant 12V kun for å få liv i spilleren, men vil helst ha spilleren over tenninga Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 En løsning er vel å skaffe et relè som switcher ved 3 volt. Til og bryte en 12 volt, som da blir din switched strøm. Men jeg mener det må være en enklere løsning enn dette. Men det er det eneste jeg kan komme på nå. Hvis du ikke finner en bak tenningslåsen? Vet du noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2015 Du kan sette direkte strøm på mine på spilleren og hoved strømmen på en can bus som du har over pedalene ta av plata bruk en prøvelampe stikk den på ledning? Da kan du se om prøve lampa slutter å lyse etter vert altså når bilen stenger av strømmen ikke rør dører eller noe la den stå ca halvtime. Måtte gjøre det på ene bilen jeg har da can bus til radio sluttet å virke orket ikke bytte den enda har fungert et par år nå får meg ingen startproblemer med flatt batteri. Om du ikke har canbus du kan koble på spilleren og på ledningene du har fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet Mars 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2015 Har sett litt mer på dette nå, og lest litt rundt. Har lest mye om at Audi har 12 volt tenningstrøm, mest normale er tykke brune ledninger som går inn i sikringsboksen. Vet ikke om dette stemmer siden jeg ikke har testet det ut enda. Bilen jeg jobber med det på er ute på langtur, og kommer ikke tilbake før fredag. Oppdaterer dere da jeg vet mer! Har ikke glemt deg, @TKarlsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 24, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2015 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2015 Et canbus-adapter koster jo ikke så mye da, og løser hele "problemet" ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet Mars 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2015 Jeg finner ingen under 1000,- Syns det virker utrolig mye.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2015 hvorfor ikke kjøpe en sånn kabel om det er til spilleren? http://www.elutstyr.no/biltilpasset/audi/connect-c1250-acp2-aktivsystem-adapter-for-bakhoyttalere-audi-a2-a4-cabriolet-tt-stk.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg