Gå til innhold

Et på audi a4 b8

Ranger emnet

Henrikla

Anbefalte innlegg

Heisann! Kjøpt meg nye felger nå til min audi a4 b8.

Står i vognkortet at min innpress er på 39 mm og har et 45 på de nye, så 6 mm avvik der, det er vel innafor er det ikke?

Står også maks sporvidde på 1568 mm, skjønner ikke helt hva det er? noen som kan hjelpe meg med dette?

Verkstedet sa de var lovlig på min bil, men dobbelsjekker for å være sikker.. politiet er ganske nøye på sånt her tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så bare så jeg har forstått det riktig, felgene er lovelig iforhold til ET siden jeg går fra 39 til 45 som blir 45-39= 6 som er under 7.5?

Og samtidig siden maks sporvidde er 1568 og jeg går opp i innpress, så vill sporvidden bli mindre, så jeg overskrider ikke sporvidde heller?

Felgene passer perfekt til bilen, så har skikkelig lyst på dem, men må bare vite at de er lovelig!

men hittil høres det veldig bra ut! Tenkte på å gå ned i Et, men igjen, politiet her er helt på trynet.. går rundt på skolen og sjekker felger iforhold til bilinformasjonen de får av skiltnummeret.. så må bare vite at jeg ikke kommer ut fra timen og oppdager at jeg står uten skilter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også dra ut sporvidden ;) Jeg dro ut min fra ET45 som var originalt til ET38. Det vil gi breiere sporvidde, men innenfor det lovlige. Hadde bilen på EU kontroll, teknisk kontroll da jeg skulle godkjenne senkesettet. Ingen problem. Da de skulle sjekke senkesettet så de på ET merking på felgen og sjekket det opp. Ville nok prøve å få noen feil på bilen, men alt var bra sa han

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Hvis du gikk ned med 7 så tror jeg det går greit at jeg går andre veien med 6! iallefall iforhold til at hjulbuene er gigantiske på a4 b8 ene., så subber de nok ikke.. Ser jo idiotisk ut å ha 16 tommer på de.. så måtte opp til 19! Takk for all hjelp! Da høres det ut som om jeg slepper avskilting på parkeringa iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med 235/35R19 på min da jeg gikk ut til ET38. Bedre å gå ut da man skal ha på breie dekk. Du kan subbe i fjær/støtdemper om du går innover. Bruker å være trangt mellom forstilling/demper/fjær mot dekket da ting er originalt å. Bare ha det i bakhodet 1-winking.gif

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider