Jesper1201 Skrevet April 1, 2015 Rapporter Share Skrevet April 1, 2015 Hei. Sliter med å få tettet en liten oljelekkasje ifm. oljepumpa på morro bilen. Har til nå brukt Würth sin flytende pakning som har fungert helt fint, men etter bytte til større oljepumpe med høyere trykk holder den ikke tett. Brukte en heller tvilsom sak fra det store stygge utland som garantert ikke er miljøvennlig, og dermed ikke mulig å få over disk i Norge. Den ser ut til å holde på sakene, men jeg vet ikke hvor jeg får tak i mer av denne så jeg trenger en variant som kan kjøpes over disk i Norge. Snakker her om en type flytende pakning som herder og blir hard, ikke sånn Biltema silikon som tetter oljekanaler.. :) Den må tåle høy temperatur og tynn, varm olje under høyt trykk. Noen som har tips om noe som gjør leksa si? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 2, 2015 Rapporter Share Skrevet April 2, 2015 Har du prøvd Loctite har hørt noen som har brukt det på å tette diverse på motoren? Har ikke prøvd det selv så kan ikke si det med sikkert? Dem har en del utvalg av tetning masse så du kan jo se litt på dem. https://shop.grene.com/store/agro-no/no/product/1803253 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2015 Lurer på å prøve den neste gang, ulempen er at det er kun å få i små tuber.. Men fungerer den er det verdt det. Foreløpig holder det jeg har brukt nå, så satser på at det forblir slik :-) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 2, 2015 Rapporter Share Skrevet April 2, 2015 Ja er sant det er litt dumt med at det er i små tuber men veit ikke om det er noe større om en bestiller fra utlandet. Så er det greit å bruke det en er vant til fra før er nok det gamle som er best om som du sier :) Er vanskelig å gi slipp på det en har brukt som regel. Har tenkt å bestille meg selv en tube og prøve og se hvordan den er jeg trur nok dem er veldig bra. Kan greit å prøve noe nytt og. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2015 Jeg er åpen for å prøve noe nytt, så lenge det fungerer :-) Skal gå til innkjøp av en tube å prøve den neste gang jeg trenger flytende pakning. Skal prøve å huske på denne tråden å oppdatere med resultat. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg