Gå til innhold

ABS feil AUDI A6 1998

Ranger emnet

Audi Norway

Anbefalte innlegg

Hei ! Har en Audi A6 1998. ABS lampe lyser, bremselampe blinker og det kommer noen piip når jeg tar på tenningen.

En verkstedmann feilsøkte den med kodeleser og fikk ikke kontakt med ABS enhet. 

Etter hva jeg har sett så er ABS styreenheten da i stykker ?

Hvis jeg kjøper en annen styreenhet, må den da programmeres for å virke ?

Må jeg slette feilkoden etterpå ?

Kan jeg eventuelt slette feilkoder med denne ? :

http://www.ebay.com/itm/VAG-Scanner-Engine-ABS-Airbag-Diagnostic-Scan-Tool-VW-Seat-Skoda-Audi-COM-Reset-/221305008083?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3386ce6fd3

Eller vil dere heller anbefale en billigkabel til pc og 409.1 programvaren ?

Har den pro kodeleseren fra tema, men den virker tydeligvis ikke på audi :/ 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-PRO-151363/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan verre at den har mistet koding til abs sentralen da må den kodes inn igjen..

Ikke kontakt med bosch den svarte kontrollboksen må byttes.

Deretter må kodes inn igjen etter bytte av boksen.

Er nok med å bytte den svarte på pumpa.

Du kan kontrollere om kabelen til abs pumpen sitter riktig på.

Og ingen av disse du linker til vil du kunne kode opp noe med kun lese feil koder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har koden fra den gamle abs sentralen vil den ikke virke det vil si du må ha den koden du hadde fra før legge den inn på nytt¨.

Du vil da ikke kunne teste den.

Om du ikke har VCDS så kan du ikke kode noe.

Du kan nok lese av koder med dem du linker til.

Du kan nok slette noe noen feilkoder med dem men det er alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bytte helle modulen trenger kun å ta den bak delen så slipper du og lufte bremsene etter på.

Dette gjør du som du syntes er best selv.

Så det stemmer du vil nok kun få testa bremsene og ikke abs dessverre.

Møller koder opp dette får deg på 10 minutter.

Det går fint å ta en fra der bare hør om dem har testet den før den ble tatt av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet at jeg kun trenger å ta av elektronikk biten, har allerede tatt den av bilen min :)

Regner ikke med at de har skrudd den av på opphugginga, tenkte å gjøre det selv og da har de nok ikke testet den.... Kanskje jeg får droppe det å kjøpe brukt på ebay istedenfor da, kanskje for stor risiko ?

Vil de på møller kjapt kunne teste den om jeg kun tar den med til de ?

Regner ikke med at de tar noe for det om de vet jeg kommer innom får å kode den etter montering ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir det litt langt ja :)

Du kan kjøpe brukt på ebay du kan finne dem en del rimeligere der en her i Norge.

kun om den ikke virker så er det litt styr å bytte men kjenner folk som har bestilt uten det har vert problemer med den.

Det du kan gjøre er å kontakte selgeren som har den og spør om den er testa og dem kan garantere at den virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider