Audi Norway Skrevet April 6, 2015 Rapporter Share Skrevet April 6, 2015 Hei ! Skal bytte ut kjølevæska på bilen da det er grønn på og jeg vil ha rød. Hvis jeg har skjønt det riktig så kan jeg bare åpne skuren på bildet for å tømme etter at jeg har fjernet ekspansjonstanklokket: Fylle på vann skru på lokket La bilen svive en stund med varmluft på med lav vifte Stoppe bilen skru av lokket Tømme med skruen og gjenta det hele til det er klart vann som renner ut ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 7, 2015 Rapporter Share Skrevet April 7, 2015 Ved å åpne skruen på bildet tapper du kun radiator og ekspansjonstank. Skal du flushe bør du av med termostat og slange til varmeregister, får da spylt alt med hageslange. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi Norway Skrevet April 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2015 Spør nok litt dumt nå, men hvor skal jeg ta av slangen ? Har du noen bilder av det ? Hvor er termostaten jeg skal ta av ? Og skal jeg spyle med hageslangen inn i slangen jeg skal ta av ? Vil alt bli spylt da ? Hvor skal det renne ut ? Den samme skruen jeg skrudde på ? Ganske dum på dette området :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 7, 2015 Rapporter Share Skrevet April 7, 2015 Hvilken motor har du da? Gjerne motorkode om du vet det Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi Norway Skrevet April 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2015 1.8T 150hk motorkode: AEB i følge mekonomen :) Ganske viktig å få ut alt da tidligere eier har hatt grønn væske på..... Takk !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi Norway Skrevet April 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Er ikke det en del jobb å få av termostat ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 9, 2015 Rapporter Share Skrevet April 9, 2015 Ta av lokket til ekspansjonstanken. Åpne tappeskruen på radiator - eller ta av nedre slange inn på radiator (raskere drenering). Åpne dreneringsskrue i underkant av vannpumpe Skal du flushe så bør du ta av en slange til varmeregister og spyle vann inn slik at det renner ut gjennom drenering på radiator og vannpumpe. Hageslange kan benyttes, men med moderat vannmengde og lavt trykk (maks 1.5 bar). Skru inn dreneringsskruene, sett på slange til varmeregister og fyll opp med ny frostvæske. Start motor og etterfyll ekspansjonstank når nivået synker, går rett ned når termostat åpner. Når motor er varm, hold litt turtall og løsne litt på den venstre slangen inn til varmeregisteret slik at luftehullet blir åpent. Sett den tilbake når det kunn kommer kjølevann ut, og ikke luft. Husk at det som kommer ut er varmt. Drenering ved vannpumpe Luftehull på slange til varmeregister. Litt om kjølevæsker og farger på de Kjetilr og Audi Norway reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi Norway Skrevet April 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2015 Takk for svar quattro :) hvor mye vann kan jeg forvente at det er igjen i systemet når jeg skal fylle på frostvæska ? Om jeg etterfyller med 50/50 blir vel den faktiske blandingen svakere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 9, 2015 Rapporter Share Skrevet April 9, 2015 Ikke godt å si hvor mye som blir igjen, men når du fyller på etter flushing så tømmer du først på 3.5 liter konsentrat, så etterfyller du med vann til nivå er ok. Da vil du være sikker på at du har ca 50/50 med vann/konsentrat som tåler ca -35. Kjølesystemet tar totalt ca 7 liter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi Norway Skrevet April 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2015 Takk for hjelpen ! Da var det gjort, og varmeapparatet spyr ut varme som bare det ;) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 9, 2015 Rapporter Share Skrevet April 9, 2015 Husk å lufte som beskrevet over :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi Norway Skrevet April 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2015 Ja, gjorde det :) Før jeg luftet var det ikke noe varme i apparatet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg