Gå til innhold

Legge kabler til anlegg i opel astra 1998

Ranger emnet

Kjakan97

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Hvis dette er noe du ikke kan så mye om, eller har liten erfaring med dette, vil jeg anbefale og la noen som kan det gjøre dette. 

Blir noe galt, kan det i verste fall utvikle seg til brann, og annen skade på bil.

Men med det du skal ha bak må du passe på å bruke kabel som kan dra nok strøm, så ikke spar på tverrsnitt av kabel.

1. Trekk kabel fra batteri inn til kupèen gjennom brannmuren. (Ikke glem sikring på kabel, nærmest mulig batteriet)

2. Legg den på den ene siden av bilen. Det er sjeldent du trenger og ta bort så mye av lister. Stort sett kan man dytte ledningen under.

3. Trekk RCA-kabel og Remote(styrestrøm for forsterker) på motsatt side av strømledningen for å unngå forstyrrelser.

4. Finn en bolt på karosseriet bak i bilen, og fest jordingsledningen. Den skal være kortest mulig. Pass på så det ikke er lakk i mellom. (Boltene på sete og setebeltene funker bra)

Husk kabelsko på alt, ikke skru på ledningene løst. 

Er det noe du er usikker på, sjekk det opp før du prøver noe.

Hvis du holder til ikke så langt unna Gjøvik kan jeg fikse dette for deg hvis det er ønskelig, da jeg driver med bilelektro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Siden du sier 6 høyttalere, så skal du vel ha et par i hatthylla sikkert, noe som på det sterkeste frarådes. Så hvis du ikke har ødelagt hatthylla med huller og montert noe, så spar de pengene til noe annet ;) Skal du på død og liv ha lyd bak deg, så må høyttalerene "skjermes", mao de kan ikke stå rett i hatthylla for da vil de påvirkes av trykket fra suben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Har dessverre allerede lagd hull og tilpasset, men blir det for ille trekker jeg nytt stoff på hattehylla og kjøper noen kasser til dem ;-) Men når jeg har fire høyttalere på rundt 150 RMS på hver og skal koble til en fire kanals 2000 watt forsterker. Kan jeg da koble de fire høyttalerne til hver sin utgang eller blir det for mye?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier 4 kanals, og 2000w, så setter jeg en femmer på at det er en BOSS forsterker, og er det det, så kan du ta bort en null, så har du reel effekt 1-winking.gif

En femmer fra meg å ;) 

Klarer ikke helt å skjønne hvordan de kommer frem til 2000W på sånne forsterkere. ""4x125W RMS (2000W)""  <-- står det i tekniske info på en forsterker

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider