Gå til innhold

Fremtidige konkuranser!

Ranger emnet

boXer

Anbefalte innlegg

Foreslår vi setter noen faste regler for fremtidige konkuranser.

Det jeg tenker på først og fremst er;

-Max bildestørelse 800x600, så stiller alle likt og det er slitsomt når noen har så store bilder.

-Max 160kB, så lærer folk seg å komprimere bildene og vi med treg oppkobling får det så mye lettere. Og fordi man rett og slett ikke behøver mer, så sant det er 800x600.

Hvis du har noe å legge til, kom med det.

Hvis det er noen med store problemer med dette som regler, si ifra med begrunnelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid 60 i kvalitet i PS.

Da ser man ikke forskjell fra original. Da trenger man max 200kB for et 1024x768 bilde. Istede for 350kB som noen her ender opp med.

Trur jeg ligger på 2plass på Konkuranse 4, med 800x600 bilde på 128kB, så så ille kan det ikke være. Klarer man ikke få bildet bra nok innen visse grenser så har man mye å lære, hvorfor skal det absolutt ikke være en bakdel?

Jeg er åpen for et kompremiss. 1024x768 i MAX 200kB

Alt er bedre enn å måtte downe 20 bilder på 350kB.

Så at folk klaget i Konkuranse 5. Der originalbildet allerede er komprimert i ca. 60kvalitet, og er på rett under 200kB. Men alikvel skal folk ha bildet opp i 300kB. Det blir ALDRI bedre enn originalen uansett, så skjønner ikke hva folk driver med.

Selv i 50kvalitet på under 160kB får jeg bildet helt OK, men 200kB er vel godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Jeg bruker alltid 60 i kvalitet i PS.

Da ser man ikke forskjell fra original. Da trenger man max 200kB for et 1024x768 bilde. Istede for 350kB som noen her ender opp med.

Trur jeg ligger på 2plass på Konkuranse 4, med 800x600 bilde på 128kB, så så ille kan det ikke være. Klarer man ikke få bildet bra nok innen visse grenser så har man mye å lære, hvorfor skal det absolutt ikke være en bakdel?

Jeg er åpen for et kompremiss. 1024x768 i MAX 200kB

Alt er bedre enn å måtte downe 20 bilder på 350kB.

Så at folk klaget i Konkuranse 5. Der originalbildet allerede er komprimert i ca. 60kvalitet, og er på rett under 200kB. Men alikvel skal folk ha bildet opp i 300kB. Det blir ALDRI bedre enn originalen uansett, så skjønner ikke hva folk driver med.

Selv i 50kvalitet på under 160kB får jeg bildet helt OK, men 200kB er vel godt nok.

Se her > http://www.nextgentel.no eller http://www.online.no ;) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider