tagely Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 heihei har ein golf 1.6 bensin som ikkje vil starte. det bjønte først med att den plutseleg bare gjekk på 2-3 sylindrer. men no får eg kun gnist på sylinder 1 og 2... har bytta ut ledningsnett, coil, plugger, pluggledninger, ecu. alt uten hell. nokon som har noko ide om andre ting eg kan prøvE? takker for svar mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Ligner litt på problemet jeg hadde med en 1.6 102hp BFQ motor i vinter, men ikke sikkert det er samme løsning. http://www.bilforumet.no/topic/301036-16-bensin-gar-plutselig-darlig-lmm-eller-lambda/ Om du ikke har diagnose-utstyr så skaff i alle fall en 50-kroners VAG-COM kabel fra Ebay. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tagely Skrevet April 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 har tatt fleire diagnose tester uten å fått noko konkrete feil.. fekk vell misfire på 1 og 4 når den sto å gjekk.. har hatt den på eit vw merkeverksted der dei tok diagnose der og uten å finne noko. på det første ledningsnette eg bytte var det 1coil. på det som eg har sett inn er det coil per sylinder. om eg fløtter coil med plugledning over/ kryssbytter med ein anna sylinder så er fortsatt feilen på samme sylinder. det elektriske i bilen og er heilt på jordet.. speedometer fungerer plutseleg ikkje litt, olje lampa kjem å går, motor lampa lyser. tempraturen på motoren kjem å går på målaren osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg