Rudian Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Hei, Jeg lurer på om dere har en bra feilkodeleser å anbefale? Har en CAN OBD2 U480 men den funket dårlig på min Audi a4 Quattro 2003. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Går litt an på hvor mye penger du skal legge inn i dette da? Hva du skal bruken til er det kun til å lese av feil på bilen. Eller er det snakk om koding og div da må du ha vag com kabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Skal du kun lese ut feil så duger en såkalt piratkabel av type vag-com. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet April 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Je tenkte bare på en sånn enkel at man kan lese/slette feilkoder. Evt se CO og slike småting. Fant et bilde men vet ikke om dette kan brukes til noe? Min scanner står det CANBUS U480 på men den kommer det bare opp error på når jeg har koblet den til..:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Da fungerer en sånn billig kablene du får bestilt til rundt 100 kr ebay http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=vag+com&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xvag+com+12+12.TRS0&_nkw=vag+com+12+12&_sacat=0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Din bil har ikke Can-bus men dual-K type KWP protokoll, også kalt ISO 14230 og KKL. Du må ha scanner som tar dual-K, billigste er da VAG 409 til PC, som denne; http://www.miniinthebox.com/no/usb-kkl-vag-com-409-1-obd-2-auto-car-diagnostic-scan-tool_p781062.html?utm_source=mb_KelkooNO&utm_medium=PCS&litb_from=paid_pcs_Kelkoo¤cy=NOK&utm_campaign=5212&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=miniintheBox%20USB%20KKL%20VAG-COM%20409.1%20OBD-2&CA_6C15C=620016440000498526 Programmet til den (VCDS Lite) laster du ned på http://download.ross-tech.com/VCDS/download/Lite120/VCDS-Lite-1.2-Installer.exe Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet April 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Hvordan biler bruker da CAN-BUS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2015 Rapporter Share Skrevet April 15, 2015 Grovt sagt, VAG etter 2004-2005 - samt en bråte andre merker av nyere dato. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet April 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2015 Kjøpte meg en VAG COM KKL 409.1 men får den ikke til å finne kontakten i bilen....har jeg feil program? må laste ned fra nettet siden jeg ikke har en slik minipc til bilbruk uten cdrom =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 30, 2015 Rapporter Share Skrevet April 30, 2015 Har du brukt kabelen i pc når du lastet ned programvaren og internett på så kan det hende du har tatt livet av kabelen. Eller mener du at du ikke får lastet ned programvaren fra cd platen? Du kan bruke 12, 12 men ikke ha kabelen koblet til pc med internett da vil den slutte å virke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet April 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2015 å? lastet ned en programvare på nettet via google..men får bare opp d samme hver gang når jeg putter den i bilen..hvordan kan jeg ta livet av kabelen pga d? Har det noe å si hvordan operativsystem man bruker? har W7 da...Men internettet når jo overalt i hele gata hær så va på nett da jeg koblet den i bilen....koblet den i bilen først å så i pcen..:) har d noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 30, 2015 Rapporter Share Skrevet April 30, 2015 Når du har programvaren på pc så skal du gå først inn på test se om den finner usb kabelen står det ok lagre så ta da skal den virke på bilen. At den ikke skal verre koblet opp til internett er at det ikke er original kabel du bruker og da kan den bli låst og slutte å virke. Altså du skal slå av internett på pcen kan hende om du er antivirusprogram på pc også blokkere programvaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg