Gå til innhold

Lufting av clutch

Ranger emnet


Noreg

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Mercedes-Benz T1 fra 1986 som russebil. 

I går gikk clutchen inn uten motstand og effekt, uten tydelig forvarsel. Det hadde også lekket litt bremsevæske. Vi fikk noen bilkyndige til å se på dette. 

 

De luftet clutchen og etter dette så funket den igjen.

Men hvorfor måtte man lufte clutchen, og hvorfor hadde det lekket bremsevæske? Har lest om flere som har lurt på hvordan man gjør det, men jeg vil vite hvorfor man må gjøre det. De påstod at det skulle gå grei ut russetiden, men jeg skeptisk. Burde vi heller kjørt den på verksted? 

 

Rop ut om noen trenger mer info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det lekker bremseveske så er det en lekkasje et sted - som må fikses!

 

Om det er for lite bremseveske (som også brukes til clutch), så kan det komme luft i systemet.

 

Og var vist riktig som du sier. Var luft i systemet som måtte ut, men tror ikke det kommer av for lite bremsevæske. 

 

Det jeg stusser over er dette med lekkasjen. Det var ikke mye som hadde minket, og allikevel var det luft i systemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår