Gå til innhold

Hjelp


Cyclops

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ei HIGH PRESSURE/HIGH CAPACITY olje pumpe, til en nokså bra trimmet 2L ohc. Det er vel ikke nødvendig å feste simringer på kam og veiv no bedre enn vanlig?!? Ell børr jeg gjøre det?!?

 

For jeg hørte om en som satte inn en slik pumpe i motoren sin.. å han hadde problem med at simringene falt ut! Men jeg vet ikke om de simringene var gamle og slitte ell om han satte inn nye da han satte inn pumpa!

x -76 MK2 RS 2000

x -87 MK4 RS Turbo

-77 MK2 RS 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du kjøpt sånn oljepumpe? Driver du mye på høye turtall? Ved en nomal trimmet motor har du egentlig ikke brukt for det! Men hvis du driver på høye turtall er det en fordel! Lotus TwinCam motoren som jeg kjenner mest til i escort har jo tre kammer! Den har en egen kamm som driver vann og oljepumpa, men med en høytrykks oljepumpe vil du ettersom trykket øker i motoren (høyere turtall) få en ekspansiv påkjenning på drev o.l i forbindelse med oljepumpen! Man får desverre ikke elektrisk oljepumpe, men hadde det funnets hadde det vært sherrif! Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt med standard pumpe! En høytrykks oljeoumpe er jo for å kompensere for høyere kompresjon m.m! Altså normaltsett er det helt unødvendig! En høytrykks oljepumpe må settes i sammenheng med oljetemperaturen! Hvis oljen blir veldig varm blir viskositeten andeledes og for å komensere for dette kan det være en fordel med større trykk! P x V / T (p ganger v, delt på t)

:)

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kjøpte den fordi den motoren jag har gikk til helvete pga olje problemer.. men det var vel egentlig pga noe dårlige olje slanger. Jeg skulle ikke varve no særlig mer enn 8000 rmp (ifølge forje eier) så det blir jo høyt turtall... Det sitter jo full rollertopp på den så den skal vel tåle litt mer turtall + at kammen ikke slites så fort! Oxo er det oljekjøller.. så jeg fikk råd om å bruke slik pumpe!

x -76 MK2 RS 2000

x -87 MK4 RS Turbo

-77 MK2 RS 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hatt noe som helst problem med at jeg har høytrykk/høyvolum pumpe.. På alle moteren jeg har vært borti har ikke dette skapt problem.. Men de har hatt nye og bra simringer og vært godt overhalt..

 

Så du tror det ikke vil være no problem!?! Motoren er helt nyoverhalt..

 

Jeg fikk bare vite den høytrykks pumpa var fin å bruke vis du hadde oljekjøler..

 

index.php?act=Garage&CODE=14&type=garage_gallery&id=6

 

Slik ser den ut nå!! :D

x -76 MK2 RS 2000

x -87 MK4 RS Turbo

-77 MK2 RS 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott motor!!!!! Oljekjøleren gjør jo oljen tykkere i og med at du kjøler ned oljen! Hensikten med hytrykkspumpen er jo at hvis du ikke har oljekjøler og kjører med høy komp., blir oljetemperaturen høy og oljen tynn! Med tynn olje kreves høyere trykk, derfor høytrykkspumpe!:)

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott motor!!!!! Oljekjøleren gjør jo oljen tykkere i og med at du kjøler ned oljen! Hensikten med hytrykkspumpen er jo at hvis du ikke har oljekjøler og kjører med høy komp., blir oljetemperaturen høy og oljen tynn! Med tynn olje kreves høyere trykk, derfor høytrykkspumpe!

 

Så du mener at det ikke er no vits med høytrykkspumpe på denne motoren? :rolleyes:

Men den oljen jeg tror jeg kommer til å bruke er jo tynn fra før! Tror jeg skal bruke en som heter Castrol Formula RS en 0W-40 olje!

x -76 MK2 RS 2000

x -87 MK4 RS Turbo

-77 MK2 RS 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt og holdent din avgjørelse, men i og med du har oljekjøler ville jeg ikke brukt høytrykkspumpe! Men det kan jo være litt tøfft å si at du har det på motoren da! ;)

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår