Jajaja Skrevet April 22, 2015 Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Heisann! Kjøpte en bil jeg så annonsert på finn inklusiv årsavgift. Leste kjapt på tollvesenet å så at eier per 1. januar er ansvarlig for den så jeg regnet ikke med noe problem. Nå har selger sendt den videre til meg og sa det gjaldt frem til 20. mars.. Jeg blir nødt til å betale uansett ellers blir jeg avskiltet men er det noe vits i å prøve å få pengene tilbake? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jajaja Skrevet April 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Kjøpte bilen 30. januar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 22, 2015 Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Eier pr. 01.01 er ansvarlig for å betale, det er også han som får purringene, men når de begynner å ta skiltene pga. manglene betaling er det du som sitter med skjegget i postkassa. Hva står det i kontrakt? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jajaja Skrevet April 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Er en kjøpekontrakt fra n.b.f med litt dårlig print så jeg klarer ikke lese alle punktene. Eneste jeg klarer å se er et punkt som heter Refusjon/andel årsavgit og der er det ikke fyllt ut noen verdi. Ellers står det ingenting om årsavgift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet April 22, 2015 Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Du skrev i første post at bilen var annonsert på finn inklusiv årsavgift. Har du kopi av annonsen? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jajaja Skrevet April 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Ja det Du skrev i første post at bilen var annonsert på finn inklusiv årsavgift. Har du kopi av annonsen? Ja jeg har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet April 23, 2015 Rapporter Share Skrevet April 23, 2015 1) dersom du betalte pris som sto i annonsen da er dette inkludert årsavgift. 2) du betaler selv avgiften, så sender du kravbrev i Posten og email eller sms (så du har skriftlig kopi) til selger og gir han 14 dager å betale deg. 3) gjør selger ikke det så kontakter du forbrukerrådet og de hjelper deg. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jajaja Skrevet April 23, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2015 1) dersom du betalte pris som sto i annonsen da er dette inkludert årsavgift. 2) du betaler selv avgiften, så sender du kravbrev i Posten og email eller sms (så du har skriftlig kopi) til selger og gir han 14 dager å betale deg. 3) gjør selger ikke det så kontakter du forbrukerrådet og de hjelper deg. ok, takker for gode råd. Er det sannsynlig at jeg kommer noen vei med dette? Erfaringsmessig hjelper det lite å ha rett når man skal ha tilbake penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet April 23, 2015 Rapporter Share Skrevet April 23, 2015 Forbrukerrådet hjelper deg på vei... Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg