Joker05 Skrevet April 28, 2015 Rapporter Share Skrevet April 28, 2015 Hallo. Den gule varsellampa for bremsebelegg lyser konstant for tida. Kan jo være et par ting. Klossene virker ikke å være helt slitt enda så enda ingen gnissing med stål mot stål.Hører heller ingenting og bremseeffekten virker normal. Spm er hvor langt kan jeg kjøre? Hittil har jeg kjørt 140 km siden lampa begynte å varsle. 1000 km fikk jeg høre på verkstedet(Møller bil merkeverksted) før klossene er helt slitt vekk. Fikk også et prisoverslag ved et eventuell klosskifte. Har enda ikke blitt diagnostisert. Ca 2300 kr skulle de for jobbe å skifte klosser. Opp mot 5000 kr hvis det var noe gærnt med skivene også. To saker jeg lurer på da: Hvordan kan jeg få sjekket dette gjennom Alloy-hjulene uten å ta av hjulene? Kan nemlig se skiva. Hva bør jeg se spesifikt etter? Er det best å bestille deler og la noen kyndige fikse det for meg eller ta støyten å betale muligens 5000 for å få det fikset på verkstedet? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buska Skrevet April 28, 2015 Rapporter Share Skrevet April 28, 2015 Klossene på innsiden slites mere en de på utsiden vanligvis.. Detvarsles lenge føre de er helt utslitt. På min lyser det når ca 1cm er igjen på utsiden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet April 29, 2015 Rapporter Share Skrevet April 29, 2015 Det er ikke kjørelengden som er problemet "hvor lenge" men hvor mye du bremser. To ting kan trigge lampa ,første kloss som slitekontakten kommer i kontakt med bremseskiven eller jordingsfeil. Og kun en "slitevarsel" OBS at det er på tide å tenke service av bremseklosser. Slutter du å bruke bremsen og du er sikke på at klosse ikke subber så holder de i årevis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joker05 Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2016 Lenge siden logga inn her. Det ser ut som bremseklossene og skivene måtte skiftes omgående ifølge verkstedet idag. De fortalte at belegget var slitt bort ved forhjulet foreksempel. .Er 5000 kr et rimelig tilbud fra verkstedet for å skifte både klosser og skivereller begynner det å nærme seg en prisklasse som er altfor dyr? Jeg merker redusert bremseeffekt spesielt ved forhjulene på det glatte vinterføret så jeg vurderer sterkt å bestille en time fortløpende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg