Gå til innhold

N-75 sensor feil på audi a4 1.8tq Avant 98mod

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en audi a4 1.8tq som jeg har lenge syns den er veldig daff. føles som en vanlig 1.8. Jeg var innom veksted i dag og tok diagnose. da fikk vi feil meldig som tyder sånn: 01262 solenoid valve for boost pressure cont. (n75) output open.

 

og da lurer jeg på følgende hva gjør denne delen ? er dette nok til att bilen ikkje yter det den skal?

og hvor er denne sensoren som viser feil? og hva koster den ny?

 

jeg har tenkt oxo og bytte ut den orginale N75 ventilen med N75j som ska visst være bedre? eller er det andre å foreslå som er bedre enn orginalt?? men hvor sitter den? og koster ny? smile.gif

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :-) for er sånn på min bil når jeg drar på har åpent filter så hører jeg de suger luft en liten stund å så blir det borte halvegs på giret. :-/ det er liksom kkkje ett liten kick engang når jeg tråkker gassen i bånn. :-) men har sett att noen av vakumslangene til som sitter på innsuget he mørknet en del. Han på verkstedet sa jeg burde bytte dem ut. Er det andre slangetyper som er bedre enn dem orginale? :-) og hvor sitter alle slanger jeg burde skjekke og hvordan gjøre lettere å komme til?? Er sinnsykt trangt om jeg sku gå over alt. Og hvordan kan eg skjekke om wastegate staget funker som det skal? Kjente på den når jeg kikket nedi der sitter fast men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se bevegelse i staget da du ruser motoren. Få en kamerat til å rus motoren litt så skal de se det er bevegelse der. 

Men start med vakuum slangene du. Ta av en slange, klipp til ny slange og bytt. 

 

Mitt stag på wastegaten sto også stille. Her er bilde av noen av slangene. Som jeg har skjønt så er magnetventilen vakuum styrt. Så mister den vakuum styringa så vil jo ikke wastegate armen røre på seg (rett meg om jeg tar feil)

138299559631573100_resized.jpg?width=192

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å skru løs ting?

Om du bruker vag com som jeg skrev over her så vil du kunne få bilen til å øke turtallet så prøver du og følge slanger med fingrene og kjenne etter luft.

Alt må verre på plass som luftfilter og vakum ingenting skal demonteres under en test med vag com som egr eller test av følere da kan det gi feilverdier.

Om du veit at det ikke er lekaskje og at det er n75 så kan du bytte den bare?

Er ikke unormalt på disse bilene at den ryker.

Men en test så kan du se om det er lekaskje fra Charge Pressure Control og begynn fra den og helle veien til diverse ventiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du skal se etter lekaskje så må alt verre intakt så derfor kan du prøve og ta en test enten noen som har vag com eller møller.

Også kan du prøve det.

Karlsen skrev lenger opp her at noen holder litt på gassen og du prøver og lokalisere lekaskje på vakum.

Det er det du må se etter først om du har luft noen steder.

Det har du åpent eller lukket luftfilter p bilen din?

Og har du testa lmm om den er i gjorden.

Om alt er i gjorden så kan det nok verre noen ventiler som har tatt kvelden eller noe annet som ikke stemmer heilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt diagnose på bilen og ingen feil meldig utenom den jeg skreiv øverst. Den sensor feilen. Ska skjekke alle slanger tilkoblet eventuelt bytte dem som er morkne. :) jeg ska på 200 mils tur så vill skjekke ting me motor. Andre ting jeg burde gå over? Forresten så rasler det under dekslet midt på blokka bare når du gasser litt på. Og slutter ved 2500.?? Er det vanskelig å bytte lenkearmene som linker mellom stabstagog bære bru? Er ikkje dem under belastning eller er det bare å bytte dem ut.? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker vanlig obe2.

Så får du ikke lest av verdier på bilen og tatt noen test utover det vanlige med å kun få opp feilkode.

Om du ikke har byttet lenkearm før så blir det nok en del jobb men det er noe du kan gjør selv.

Du må jo ha bilen opp i luften foran så det ikke er noe vekt på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår