Gå til innhold

kn filter på ellers original bil?

el`satanical

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det? Blir det noe tøffere lyd?

Blir det noen mere slitasje på motor etc? Jeg er ikke mekaniker eller noe slikt så jeg er litt newb ;)

Hvor får man kjøpt det og hva koster det? Er det noe spes jeg må huske på når jeg monterer?

Det ble mange spm her, meneh dere ser nå selv om dere gidder svare på alle :)

edit: det er en 85mod 1,8 GL med litt under 300k på tellern.

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe peiling på Nissan Bluebird. Men kan jo ihvertfall svare litt på spm ;)

Det er forskjellig fra bil til bil på hvordan lyden blir. Men litt lyd blir det jo. Standard er jo å kjøpe filter og effekt potte. Da får du fin lyd.

Blir ikkeno slitasje på motor. "KN filter er et unikt filter som gir bedre luftgjennomstrømming på lave- og høye turtall og er med på å gjøre resultatet best mulig." utdrag fra http://www.pedersens-racing.no

Man kan få innstats filter og åpent filter. Skal man ha åpent filter må man kjøpe kit, altså delene som trengs. Innsats-filter ligger på rundt 500,- og oppover. kit koster litt mer, ikke helt sikker på hvor mye.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for litt at du ga svar på noen generelle spm ivertfall ;)

Jeg skal se om jeg ikke får tak filter på de lokale sjappene rundtomkring. Jeg leste en plass at en fyr brukte originalt luftfilter om vinteren og kn om sommern. Hva er grunnen til det? Jeg regner med det har med varm og kald luft å gjøre, men hva skjer om man bruker kn også om vinteren?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke "åpent" luftfilter på en bil som ikke er trimmet... holder med en innsats siden luftinntak ikke er flaskehals..