Volvo_original Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Tenkte å montere en hovedstrømbryter inne i kupén på 240'en min. Vil montere den innvendig slik att jeg slepper å åpne panseret hver gang jeg skal skru av og på strømmen, vil gjerne at selve bryter'n er litt skjult også. Noen som har tips? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 sette den oppunder dashbordet under "teppet" ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Originally posted by Volvo_original Tenkte å montere en hovedstrømbryter inne i kupén på 240'en min. Vil montere den innvendig slik att jeg slepper å åpne panseret hver gang jeg skal skru av og på strømmen, vil gjerne at selve bryter'n er litt skjult også. Noen som har tips? så du skal trekke en tykk kabel inn i kupèen, på en hovedstrømbryter og så tilbake til motorrommet? bare pass på du får en strømbryter som klarer nok Amper. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Må vel trekke en kabel fra batteriet inn kupéen og tilbake igjen ja. Hovedstrømbryteren til biltema klare kontinuerlig 100 amp. pg maks 250 amp. Noen som vet om det er nok? Lurer også på om noen vet hvor jeg får kjøpt sånn kabel til batteriet. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Det er nok ja,, en 240 bruker ca 30A med lysene og motoren på. så kommer alt ekstra crappet i tillegg Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Men under f.eks kaldstart trekkes det jo mye mer strøm. Er 250A max nok da?? Trodde noen batterier leverte 600CCA (Cold Cranking Amps). Lurer litt på dette oppsettet selv se...i Chevyn min da. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Hvorfor ikke ha et relè? Med en tunn ledning inn i kupen, som styrer ett stort relè som sitter ved batteriet? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by Breisladdern Hvorfor ikke ha et relè? Med en tunn ledning inn i kupen, som styrer ett stort relè som sitter ved batteriet? men, man må plassere sikringene på et lett tilgjengelig sted! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Strømmen til starteren går ikke inn i bilen da, så belastningen blir ikke over 50A på max. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Jo, men jeg tenkte på å bryte all strømmen...kunne det funke? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 det er ikke nødvendig å kutte den tjukke kabelen fra batteriet til startern, og den litt tynnere fra starter til dynamo. Starteren trekker ca 100-150A når du vrir om nøkkelen, finne en bryter som tåler det og legg opp pent blir et hælvete. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Tenkte ikke ha noe sånt relé fordi jeg vil kunne kutte strømmen helt. Tenkte å dra jordingskabelen inn i kupéen til en bryter og jordingskabelen tilbake til motor og chassi. Noen gode tips om plassering av bryter? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 blandt alle de andre? under teppet på høyre side under rattet? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Trur ikke det er så lurt å montere brytern oppunder dashbordet, rett over der jeg har knea mine. Fordi, under en kollisjon vil ofte dashbordet bli presset mot føreren! Så derfor lurer jeg på om noen har gode tips om plassering! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Det beste er å drite i bryteren. Hvis det er en slags startsperre du vil lage, kobler du en bryter på ledningen mellom tenningslås og starter. Tyven vil få liv i bilen, men starteren vil i fungere. Det skal jeg lage, kjekt å ha hvis man parkerer på litt tvilsomme steder Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.