Gå til innhold

Hovedstrømbryter

Ranger emnet


Volvo_original

Anbefalte innlegg

Tenkte å montere en hovedstrømbryter inne i kupén på 240'en min. Vil montere den innvendig slik att jeg slepper å åpne panseret hver gang jeg skal skru av og på strømmen, vil gjerne at selve bryter'n er litt skjult også.

Noen som har tips?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_original

Tenkte å montere en hovedstrømbryter inne i kupén på 240'en min. Vil montere den innvendig slik att jeg slepper å åpne panseret hver gang jeg skal skru av og på strømmen, vil gjerne at selve bryter'n er litt skjult også.

Noen som har tips?

 

så du skal trekke en tykk kabel inn i kupèen, på en hovedstrømbryter og så tilbake til motorrommet?

 

bare pass på du får en strømbryter som klarer nok Amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel trekke en kabel fra batteriet inn kupéen og tilbake igjen ja. Hovedstrømbryteren til biltema klare kontinuerlig 100 amp. pg maks 250 amp. Noen som vet om det er nok? Lurer også på om noen vet hvor jeg får kjøpt sånn kabel til batteriet.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men under f.eks kaldstart trekkes det jo mye mer strøm. Er 250A max nok da?? Trodde noen batterier leverte 600CCA (Cold Cranking Amps). Lurer litt på dette oppsettet selv se...i Chevyn min da.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Hvorfor ikke ha et relè?

Med en tunn ledning inn i kupen, som styrer ett stort relè som sitter ved batteriet?

 

men, man må plassere sikringene på et lett tilgjengelig sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke ha noe sånt relé fordi jeg vil kunne kutte strømmen helt. Tenkte å dra jordingskabelen inn i kupéen til en bryter og jordingskabelen tilbake til motor og chassi.

Noen gode tips om plassering av bryter?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det er så lurt å montere brytern oppunder dashbordet, rett over der jeg har knea mine. Fordi, under en kollisjon vil ofte dashbordet bli presset mot føreren! Så derfor lurer jeg på om noen har gode tips om plassering!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår