Gå til innhold

Bytting av tennkabler og div.

Ranger emnet

hoofbite

Anbefalte innlegg

Hei!
Skal bytte tennkabler, rotor, fordelerlokk etc. på min Toyota Carina 1997, grunnet at den lekker strøm.
Har aldri gjort dette før, så bare lurer litt på hva jeg trenger å kjøpe av hetter osv. Bruker Biltema.no
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Tenning--glodesystem/Tenningsdeler/Tennkabler-ovrig/

1) Trenger jeg f.eks. Tennpluggnøkkel? (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Tenning--glodesystem/Tennplugg/Tennpluggnokkel-2000023832/)

2) Hva trenger jeg av:
- Hetter?
- Kabelmuffer?
- Kabelsko?

3) De har ikke fordelerlokk til min modell på Biltema. Noen som vet om evt. andre steder hvor man får tak i dette billig? (Oslo og omegn)

På forhånd, takk!

mvh Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggnøkkel trenger du, man ikke kjøp den du linket til. Den er ikke noe bra.

Kjøp heller det settet med skralle, eller typen rakt rør.

Trenger ikke noe hetter eller muffer, annet enn det som kommer med plugg-kablene.

Du kan evt. sjekke om de har fordelerlokk på Torshov Rekvisita.

Om bilen lekker strøm slik at den tapper batteriet vil det imidlertid ikke hjelpe å bytte tenningsdeler, men  sikkert ikke dumt allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk for svar.
Det som skjer er at det er sprekk (gummien er rotten) i fordeler-lokket, og gnistene bare slår rett ut, så det er vel hovedsaklig det som er problemet.
(i følge karen fra Falch som henta meg - jeg hakke peil.)
Men tenkte jeg like gjerne kunne bytte hele skiten når jeg først var i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider