Gå til innhold

Rattet rister når kommer over 90 km/t

Ranger emnet


Steinar31

Anbefalte innlegg

Bilen virker litt ustabil og ujevn. Akkurat som den rister litt.

Har billige kina felger på 18" der jeg punkterte med både røyk og smell i høst og felgen ble bra hakkete og stygg ytterst pga gummi ble borte..

Tok bilen til Tevo dekk, de fant ut det var litt kast i alle 4 felgene. Har brukt felgene i 4 år uten problem, men jeg tørr å påstå at ristingen kom etter punkteringen. Den felgen som var på dekket som punkterte står på et bakhjul nå. Kan dette medføre rist i ratt ved høy fart?

Tok av piggdekka forrige uke og de var MYYYYYE bedre å kjøre på og ingen risting.

Når kjører sakte, 10km/t så kjennes det litt ut som det er en liten ujevnhet under kjøringa...

 

Det er nye fjæringer bak og nye bakre bærebruforinger foran.

I enkelte svinger virker det nesten som at bilen er lealaus og nesten svaier litt, vanskelig å forklare det. Felgene sitter på som bare det, har trippelsjekka boltene. Senter-ring er og på. Hjelp :/

 

Hva tror dere som kan mye mer om bil enn det jeg kan? 

 

Bilen er forresten en 2006 1.9 stv
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bilen MYYYYYE bedre, eller var den bra med vinterdekka? 

Om bilen var normal/bra med vinterdekka og du setter på andre felger og opplever risting så er det veldig stor sjanse for at felgene/dekkene har skade. 

 

Og i tillegg fant Tevo kast i alle 4 felgene.

 

Men også dekkene har mye å si. Hva slags dekk kjører du med og hva er tilstanden/alderen på de? 

Jeg kjørte rundt med helårsdekk på en Audi A6. Gode Nokian Hakka R dekk, men pga alderen så ble dekkene helt ustabile. Jeg trodde hele forstillinga var ødelagt + styre snekka. Så for meg dyre reparasjoner. Men da jeg fikk satt på 4 nye vredenstein dekk så ble bilen dønn stabil igjen. Helt utrolig god å kjøre. Alle "problemene" jeg trodde jeg hadde var borte

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De testet felgene i dag, 2 felger har mye kast, 2 har relativt lite men noe. Den ene dårlige felgen stod framme, den andre stod bak, begge de dårligste står nå bak, mens de to beste, med minst kast står framme.

Resultat ble at ristinga er i alle høyeste grad borte.

Konklusjon er at alle 4 felgene må byttes ut.

Anser saken som løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår