Gå til innhold

Stive sommerdekk Audi a4

Ranger emnet

jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei fikk akkurat kjøpt noen brukte dekk pga punktering. dem er ganske nye i mønsteret og er svært lite brukt men dem er skikkelig stive. og dato for produksjon som jeg fikk vite var fra 2011. er dem da ikkje brukende pga stivheten? og mer utrygge? er som å dunke på hardplast :P dem gamle jeg hadde på var fra 2010 men dem var ikke stive og lette å jobbe med. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk er ferskvare men gir dekk jeg kjøper max 3-4 års levetid. Men mye har på hvordan dekk er lagret kjølig garasje elller kald bod / om det er premium dekk vs harde og billige kina dekk med mindre rågummi . Men letteste er vel og teste dekka på vått føre så ser du om dem er bra eller ikke raser du alle veier hadde jeg sett etter nye

Bmw 316i E46 2001

Golf 3 1.4 1992 - Spiker

Mazda 626 2.0 1992 - Spiker

Golf 1 C 1.5 1982 - Spiker

Lada 1500 1981 - Stjålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke undervurder Toyo, de leverer noen av de beste dekkene du kan få i bilindustrien ;)

At dekkene er stive kan komme av for mye luft eller rett og slett hard gummiblanding, 4 år gamle dekk skal ikke være stein harde og ubrukelig allerede.

Er de lagret rett kan dekkene bli ganske gamle.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eitikkje helt hvordan dem er lagret men for å si det sånn så går det ikkje ann å klemme på dem eller noe sånt selv uten felger på. Altså så og si stein harde. Men dem blir kanskje ikkje myker ved kjøring me dem? Tenkte sette dem bak på bilen så jeg har heller dem mere myke dekka framme. :-) er gode spor i dei enda.:-) selv om toyo dekka er relativt nye ikkje brukt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider