Gå til innhold

Katalysatorbytte og feilkoder

Ranger emnet

RHK

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en A3 som har jeg måtte bytte lambda på for ett par måneder siden, og rett etterpå løsnet inmaten i katen.

Det ble dermed byttet katalysator og kjørte på denne ca 1 uke før feilkoden (catalytic system below treshold bank 1) kom tilbake igjen.

Slettet feilkoden, men kom oppigjen etter ca 300km kjørt.

Byttet da igjen, samme greiene. Første var original, andre var uoriginal, byttet derfor til en original før eu, denne kom igjennom eu med 0.02 i utslipp, men feilkoden forsetter komme opp...

Er det noen som har peiling på dette? Må jeg nullstille hjernen eller noe? Gir opp så takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du gul motorlampe i dashbordet, eller er det bare feilkode lest ut med VAG-COM el.lign. ?

Har du andre feilkoder fra ECU om fuel-trim, eller noe annet?

Kanskje du kan poste feilkodeutskrift her - i tilfelle noen har gode forslag.

Tror ikke du trenger å gjøre noe spesielt for å nullstille ECU.

Når du sletter feilkoder så vil justeringsverdier som påvirker fuel-mix og lambda bli nullstilt.

Om du fikk godkjent på kontroll, og bilen går normalt, uten unormalt bensinforbruk, så er kanskje et alternativ å gi faen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får "check engine" lyset.

Feilkoden som jeg leser av er:

p0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).

Bruker normalt når feilkoden er slettet, bruker mere med feilkoden aktiv:/

Gitt faen har jeg gjordt i flere måneder, men irriterer meg, og skal muligens selge/bytte bil så vil ha det fikset

Lenke til kommentar
Del på andre sider