Gå til innhold

Dekk - Unormalt mye slitt i midten

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Det sitter originale felger på bilen. 

Med en person i bilen og lite last så skal det være 2.1. 2.3 ved flere folk i bilen. 

Jeg hørte også en gnage lyd da jeg kjørte for ikke så lenge siden. At noe lå inntil veien og skrapet/inntil bilen. Sammenheng?

Kan det være produksjonsfeil på dekka? evt "gamle" dekk som gjør at de slites sånn?

Skal også sies at det er utrolig mye dekkstøy i bilen. Hører nesten dekk/vei støyen mer enn TDI motoren

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk prod. datoen på dekkene, det gir deg en pekepinn på hvor lenge de har stått på bilen. Forrige eier kan jo være skyld i feil dekktrykk med påfølgende slitasje, du har vel ikke hatt den bilen så lenge du?

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene er fra tidlig 2012. 

Jeg har ikke hatt bilen så lenge nei, så er ikke overasket over ting jeg finner på bilen ;) Og det ser ikke ut som det er slitasje heller. Ser ut som dekket har gått i oppløsning. Skal få tatt noen bilder etterpå

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tidlig var det ille. Jeg har TDI motor, men jeg hørte dekka mer. De lagde en uule lyd. Akkurat som et gåent hjullager. På vei hjem begynte de å lage gravelyd igjen. Akkurat som at noe lå inntil hjulet mens jeg kjørte. 

Så jeg dro hjem til faren min. Lånte et sett med vinterdekk, satte de på bilen og vips! God bil å kjøre igjen biggrin.gif

Hans 195/65R15 vinterdekk var stivere enn mine 225/45R17 sommerdekk. 

Tok også noen bilder. Dekket som satt på høyre side foran har sprekk i veggen. Ser ut som gummien går i oppløsning

post-142873-0-68103900-1431965241_thumb.jpg

post-142873-0-77268600-1431965245_thumb.jpg

post-142873-0-30182900-1431965251_thumb.jpg

post-142873-0-34234800-1431965256_thumb.jpg

post-142873-0-77016100-1431965260_thumb.jpg

post-142873-0-88786200-1431965266_thumb.jpg

post-142873-0-48403300-1431965271_thumb.jpg

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er continental (premiumcontact 5?) dekk. Om de er regummierte eller ikke vet jeg ikke.

Bilen ble iallefall bedre å kjøre med vinterdekkene. Skal kjøre med de dekkene ut denne mnd. Får lønning i mnd skifte. Er bilen like fantastisk å kjøre så blir det 4 nye dekk på meg. 

....blir nok nye dekk uansett. Vet aldri hvor lenge de dekkene holder med tanke på sprekken i veggen

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg at jeg hører de lydene igjen. Men er jo bare en brøkdel av hva det var.

Det skal også sies at jeg kjører med piggfrie vinterdekk nå. Så de er jo veldig myke nå i "varmen". Men jeg har mer lyd til en side enn den andre da jeg svinger. 

Kan lenkearmene, demper/fjær eller fjærbeinlageret gjøre at bilen graver slik? Det er de tingene jeg vet er dårlig på bilen som skal byttes. 

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider