Gå til innhold

Bilen går ujevnt når ledningen til LMM står i.

Ranger emnet

Vann

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 1998 Passat 1.6, bensin.

Den går ujevnt på tomgang hvis ledningen til LMM står i. Den går helt fint hvis den kobles fra.

Tenkte det var LMM som var dårlig, så kjøpte ny original LMM fra VW. Men da jeg setter inn ledningen igjen på den nye LMM'en så skjer det samme som skjedde med den gamle LMM'en. Den går ujevnt.

Kjører nå rundt med den koblet fra, men vil gjerne ha den i orden.

Noen som vet hva det kan være, eller har vært borte i noe lignende?

Får linking error, da jeg kobler den i OBD2 med min Autel kode-scanner. Så får ikke avlest eventuelle feilkoder.

Takk for svar, på forhånd.

(LMM - Luftmengdemåler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger sikkert gammel feilmeldinger inne på bilen som må slettes.

Er ikke så ofte du får opp noe feilmeldinger med obd2, er ikke sikkert din greier og fange opp dette.

Byttet du luftfilter og når du byttet lmm?

Om du har til gang på vag com så prøv dette.

Air system part I: MAF 

Go into Engine measuring block 003 
Start Logging data 
In a high gear (4th/5th), give full throttle from 2500 rpm up to 3500rpm. 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Samme skjedde til meg også. Har nettopp bytta LMM min også. Men bilen min ble faktisk værre (!!) da jeg bytta LMM. Jeg feilsøkte bilen og fant ut at det var feil på oksygensensoren (lambda?), noen sier at det kan ha en sammenheng.

Anbefaler deg å feilsøke bilen, og se hva kodene sier, det hjelper en god del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

For å hjelpe andre i samme situasjon:

Dette fikset problemet -> Koblet fra batteriet, ventet 30min, koblet i batteriet, startet bilen(var fortsatt litt ugjevn), kjørte ca 30min med bilen slik, også nå er den i orden! :)

Fikk høre at den møtte kjøres litt med, slik at ECU skjønte at det var ny LMM og en annnen måling, elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider