Hoghead Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 JEg vet dette har vært oppe minst ett par tre ganger før, men det var det med å finne gamle tråder. Fikk varsel på emissions workshop på bromma mi (Touran 2.0 TDI 2006 mordell, DSG med 220 000 på klokka), den virker jo "selvsakt" helt OK, akser helt fint, ingen merkbar økning i drivstofforbruk (har kjørt 2400 km siden varselet kom på torsdag). Jeg HAR feil på en eller anna ventil, der jeg mister motorkraft og må starte bilen pånytt for å få den "igang" igjen, dette skjedde nå to ganger på varm motor, noe som ikke har skjedd før. Har skjønt, etter litt "justfuckingoogleit" at dette utover å være så mangt, også har noe med EGR ventilen å gjøre, noen gode tips på what to do, som ikke koster MYE penger. På ett engelsk nettsted var det ett tips om å kjøpe no vidundrergreie og spraye inn i luftinntaket, det skulle fikse den derre EGR ventilen, men funker det? Og hvor får man isåfall kjøpt dette vidundermiddelet? Hvor sitter EGR ventilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Er ikke noe vits å spekulere i hva det kan være før du får lest ut feilkoder. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Hvor sitter EGR ventilen? EGR ventilen er den klokka som sitter øverst midt på motoren. Med en slange inn på toppen. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Denne klokka tester du med vag com bør ikke tulle med så mye før du tar en test og leser ut feilkoder som er på bilen. Enten er klokken stengt eller åpen. Det er bare å ta av slangen og se om den er tett om ikke så gjør ingenting med den. Trur nok det er noe annet som feiler bilen. Om du ikke har eller får noen til å lese ut koder på bilen. Så dra på møller og få lest ut koster ikke mange kr. Ikke bruk obd2 Når det gjelder sånne feil på bilen da dem ikke finner alltid feillagret koder. Da dette kan ligge skjult på bilen. Og må testes eller ta ut verdier på diverse av sensor og magnetventiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Denne klokka tester du med vag com bør ikke tulle med så mye før du tar en test og leser ut feilkoder som er på bilen. Enten er klokken stengt eller åpen. Det er bare å ta av slangen og se om den er tett om ikke så gjør ingenting med den. Trur nok det er noe annet som feiler bilen. Om du ikke har eller får noen til å lese ut koder på bilen. Så dra på møller og få lest ut koster ikke mange kr. Ikke bruk obd2 Når det gjelder sånne feil på bilen da dem ikke finner alltid feillagret koder. Da dette kan ligge skjult på bilen. Og må testes eller ta ut verdier på diverse av sensor og magnetventiler. Ikke bruk OBD2? Hva vil det si, det er vel ob2 som er standarden på diagnosekontakta. Sier seg vel selv at når bilen varsler om "Emissions workshop" så er det lagret en feilkode. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Ikke bruk OBD2? Hva vil det si, det er vel ob2 som er standarden på diagnosekontakta. Sier seg vel selv at når bilen varsler om "Emissions workshop" så er det lagret en feilkode. Det er på grunn av at det kan ligge skjulte feil som ikke OBD2 fanger opp som jeg har opplevd flere ganger. Som eks maf eller lmm om det er noe gale med dette? Og det vil du kunne se med vag com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Mai 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Får vel tusle innom ett verksted og få lest ut feilkoder. Skal uansett på verksted med bilen i midten av juni og bytte en haug med slitedeler. Pængboka skriker allerede. Regner med det ikke er veldig farlig å kjøre med den som den er. Feilen jeg allerede vet er sier visst noe om at den får for mye luft. Husker ikke ehlt feilkode på det. Går iallfall i "limp mode" som løser seg ved å stoppeog starte bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Det er på grunn av at det kan ligge skjulte feil som ikke OBD2 fanger opp som jeg har opplevd flere ganger. Som eks maf eller lmm om det er noe gale med dette? Og det vil du kunne se med vag com. OBD2 er ikke en scanner ;) Det er en kontakt VAG COM bruker vel også OBD2 kontakta Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 OBD2 er ikke en scanner Det er en kontakt VAG COM bruker vel også OBD2 kontakta Det er ikke det jeg mener at du ikke kan bruke den. Men at du kan få et bedre resultat med vag com og du kan ta og teste verdiene også teste egr. Også sjekke om alt er intakt med å overstyre teste magnetventiler. Som du ikke for gjort med vanlig obd2 Også opplevd en del ganger at den ikke har klart å fange opp en del feilkoder som går på dette med feil på lmm mas? Dette har sikkert noe med hvilket kodeleser du har kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2015 Og hvor kobler man til VAG COM? ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2015 Hehe er jo samme port da Men som jeg mener når det er luft/ventiler så får du et bedre resultat med vag com. Jeg prøvde noe vanlig ikke dyre obd2 og da fant dem ikke mas feil på bilen som vag com gjorde. Men som sagt så går dette sikkert på hvilken kodeleser du bruke, nå har ikke dem jeg prøvde av beste kvalitet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2015 Nettopp, og den porten heter OBD2 ;) Så blir litt feil å si at man ikke skal bruke OBD2, er det jeg vil frem til :) Men jeg er helt enig i det du sier. Enkle OBD2 skannere klarer ikke å få lest ut alt. De bedre OBD2 skannerne er jo VAG COM, men det beste er å levere bilen til Møller. Koster ikke så mye :) Sparer deg for mye tid Så ta med bilen til Møller. Få dem til å lese ut feilkoder og testet EGR om de mener at det er den som er feil. Må den byttes får du beskjed om det ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2015 Nettopp, og den porten heter OBD2 Så blir litt feil å si at man ikke skal bruke OBD2, er det jeg vil frem til Men jeg er helt enig i det du sier. Enkle OBD2 skannere klarer ikke å få lest ut alt. De bedre OBD2 skannerne er jo VAG COM, men det beste er å levere bilen til Møller. Koster ikke så mye Sparer deg for mye tid Så ta med bilen til Møller. Få dem til å lese ut feilkoder og testet EGR om de mener at det er den som er feil. Må den byttes får du beskjed om det Jupp sier meg enig levere bilen inn på møller evt koding lese ut feilkoder 750 kr hos dem. Møller har fast pris på å lese feilkoder. Mulig avvik fra kanskje noen forhandlere men trur nok dem fleste tar det samme 750 kr Så da er vi vel inne på samme svar begge to da Som jeg også ville bare fram til hva, når det kom til det litt mer avanserte ting på vw. Så tru jeg du kommer lengst med vag com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2015 Fått lest ut feilkoder, var ikke EGR, men gasspjeld? Fant en polakk med boschmaskin, den leste ut en hel haug med koder, mange jeg visste om men ikke fått fiksa enda, det kommer nå. Bare x fingra for at det ikke blir FOR dyrt, pængboka gråter allerede :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2015 Da var "Throttle" bytta, og bilen frisk. Med deler fra det store utland ble det ikke så ille heller, kom på fine 2200 jobb inkludert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.