jettamaster Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 korleis fjerner man sikaflex? har ei rute med masse sikaflex på og det skal vekk. har skrapa vekk det meste men får ikkje vekk resten. har prøvd å vaska med isopropanol men det hjalp lite. må gnikka i fleire timar då. har søkt på forumet men finner ingenting, bortsett fra å bruke sitrusrens, men det har eg ikkje her no. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe-kid Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Bruk et barberblad å skrap det av når det er på ruta.. vet ikke om noe stoff som løser opp sikaflex. skikkelige greier det stoffet der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 eg fekk fjerna sikaflexen no. eg brukte stålull og isopropanol. gnikka over det og sikaen forsvant. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Originally posted by jettamaster eg fekk fjerna sikaflexen no. eg brukte stålull og isopropanol. gnikka over det og sikaen forsvant. Stålull? Hvordan så ruta ut etterpå da? Ble det riper på den? Ville foretrukket et stålsparkelspade, eller barberblad. Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 lynol er et bra stoff ;) prøv med det... anbefaler ikke barberblad... bare ta tiden til hjelp :) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Lynol er et bra stoff ja, som funker til det meste som sitter litt ;) Bare ta det på en klut å gnikk litt, så vips er det borte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 lynol er bra for mange ting.. for eks helsa =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Originally posted by Heggis lynol er bra for mange ting.. for eks helsa =) hehe..kanskje ikke helt.. men det finnes folk som bruker det som sniffe middel ja.. sier kanskje litt om hvor sterkt det er..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 holder litt på med lakkering.. merker det godt vist du vasker innerskjermer osv.. kansje holder på 20-30minutter ;P (vaske mye ja..) formindel så takler jeg ikke lukta lengre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Originally posted by Heggis holder litt på med lakkering.. merker det godt vist du vasker innerskjermer osv.. kansje holder på 20-30minutter ;P (vaske mye ja..) formindel så takler jeg ikke lukta lengre.. Jeg vet... er sterk lukt.. holdt på med det samme i påsken..lukta sitter lenge ja, å det kan klø..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Originally posted by TurboDad Stålull? Hvordan så ruta ut etterpå da? Ble det riper på den? Ville foretrukket et stålsparkelspade, eller barberblad. ruta så heilt fin ut den. det var bare sika på kantane av vinduet. eg skrapa vekk mesteparten av sikaen med eit barberblad men det låg ei lita hinna igjen på glasset som var vanskeleg å få vekk. men eg prøvde først isopopanol og papir men det tok for lang tid, så kom eg på stålull og det gjekk veldig fint. tenkte først på sandpapir men den tanken slo eg vekk fort. tenkte også å bruka lynol men sidan det stoffet er å sterkt så ville eg ikkje ta sjansen på det sidan eg skulle sota ruta. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Det går jo greit å bruke lynol.. så sterkt er d ikke.. men d fjerner d du skal ha vekk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 sikaflex skjærer man vekk. ikke bruk kjemikalier om dy har håp om å få limt fast ruta skikkelig igjen. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Originally posted by G60Turbo sikaflex skjærer man vekk. ikke bruk kjemikalier om dy har håp om å få limt fast ruta skikkelig igjen. bare for å oppklare kva eg har gjort. skulle sota rutane mine så eg fekk tak i nokre ruter hos ein kompis. den eine ruta var limt fast med sikaflex fordi den forige eiaren hadde lekkasje i den døra. eg fekk ut ruta tilslutt etter mykje arbeid. skar vekk sikaen så mykje eg kunne. eg prøvde med baberblad men fekk ikkje alt vekk. prøvde med isopropanol og stålull. det funka. ferdig med saken og rutane blei fri fra sika og no er dei sota. men takk for tipsa som eg har fått. lynol funker det og sikkert (har ikkje prøvd det på sika) men eg gadd ikkje å kjøpa ein ny flaske for å fjerne litt sika. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Til den som var skeptisk til å bruke dette ,så vil jeg bare opplyse om at det er ett vanlig middel å ruke på ruter som har fått lakksprut på seg,ruta blir HELT rein..:D Ville ha vasket med tynner...:D Å helt riktig å bruke barberblad eller liknende...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg