selvlysende Skrevet Mai 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2015 Jeg liker vanligvis å kjøre med godt driv. Er altså ingen fartsbølle. Holder meg innenfor fartsgrensene der det er 50 og mindre (tettbygd strøk). Men på svingete veier utenfor tettbygde strøk o.l kan jeg kan nok tøye fartsgrensene litt noen steder men ikke i "miste lappen" hastigheter. Har i det siste merket at jeg blir mer og mer utålmodig når jeg havner bak "sinker" (sinke = kjører 5km/t under fartsgrensen, og bremser automatisk ned 10-20km/t i hver eneste sving) Det gjør nok at jeg kanskje gjør unødvendige mange forbikjøringer (forsvarlige forbikjøringer selvfølgelig men alikevel). Og jeg har nok blitt en av de som sa til meg selv at jeg aldri skulle bli, de som har en tendens i å ligge oppe i rompa på noen av disse sinkene. Er det noen som har noen tips for å "roe ned" ? Litt av problemet er nok kanskje at når jeg først er ute for å kjøre bil så er det for kjøre bil (altså opplevelsen), mens for de fleste andre i trafikken så er det for å komme seg fra A til B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cakeform Skrevet April 22, 2016 Rapporter Share Skrevet April 22, 2016 Jeg opplevde at jeg fikk bedre oversikt ved forbikjøringer hvis jeg holdt meg 2-3sekbak bilen forann, blinker med langlysene når jeg begynner å kjøre forbi og da slakker mange av og gjør det enklere å komme forbi. Hver gang jeg havner bak sinker så prøver jeg å ta et dyyypt åndedrag å lene meg mer til rette i stolen og venter på muligheten. Det skaper ikke underverker for tolmodigheten men det hjelper litt føler jeg. Etter jeg sluttet å ligge smurt godt oppi hekken på trailere og lå så langt bak at jeg så sidespeilene deres så er det bra mange av dem som blinker meg forbi. Setter veldig stor pris på de som blinker meg forbi og slik, det gjør nesten underverker for tolmodigheten hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Juli 30, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2017 Skift bil! Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulotus Skrevet Januar 10, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2018 Bare det å være klar over at dette er et vanlig problem for veldig mange, alså utålmodighet/roadrage mot andre billister vil hjelpe på å beholde roen. I det vi setter oss inn i bilen blir vi automatisk litt utålmodige og noen går fra å være rolig og behersket til "roadrage" modus i det de lukker døra. Ved å være bevist på dette når du selv setter deg inn i bilen vil gjøre det mye enklere å beholde fattningen når utålmodigheten dukker opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg