nightking Skrevet Juni 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2015 Du får selvsagt kjøpt alt av drev osv inni der løst. Men det blir nok fort like dyrt, hvis ikke dyrere enn å kjøpe en ny diff.. Og det er stor sjangs for at det er skader på huset. Og det får du kun originalt ja.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2015 Da har jeg fått vært inni kardang klokka å konstatere spon brask inni der. Så da er det vel ganske sikkert att det er noe galt med den. Men hvordan kan jeg helt ute lokke fordeler kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2015 Hvis du ser klare tegn på at det er defekt i frontdiffen så er problemet der. Husk at LITT spon ikke er unormalt. Men du ser fort om dette ikke er normalt eller ikke. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2015 Kom bare litt inni der med en magnet. Men fikk litt spon på den bare. Hvordan kan jeg utelokke fordeler kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2015 Nå har jeg ringt suzuki å rsa bil. Men ingen selger denne delen komplett. Kun deler til overhaling? Da blir alternativet huggeri for meg.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2015 Hva er chassisnr på bilen din? Hvem RSA/ suzuki verksted ringte du? Det var hvertfall tilgjenglig for noen mnd siden, så høres rart ut at du ikke får tak i det lenger! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2015 Ringte rsa oslo. JSAHTX83V skal være mitt chassi nr tror jeg. Får du sjekket litt for meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 12, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2015 Det er bare begynnelse på chassisnr.. Det der sier meg ikke stort desverre. Se i vognkortet Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2015 Ok. Tror resten er 00316398 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 12, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2015 Da har jeg sjekka opp litt. Jo du får komplett. Du finner det ikke i katalogen sammen med de andre delene, men på ett eget ark fra fabrikken i katalogen.Er ikke sikkert han du snakka med visste om det Men jeg har 2 forskjellige delenr. Det avhenger av hvilken dato bilen er produsert. Uansett, de har begge 2 på lager i drammen. Og de koster 8660kr + mva. delenr er: 27300-54j11 (type 4) 27300-54j13 (type 4 (`05.4-) Etter som jeg ser har du en type 4 hvertfall, men usikker på produktsjonsdato. Mener den nederste er hvis den er produsert etter 4 måned 2005. Kan evt sjekke opp dette hvis det blir aktuelt! NB! Hvis du er usikker på om det er diffen som har ryki, så ta turen på suzuki verksted. De kan evt konstantere dette for deg Så ikke jeg får skylda for at du bytter den også er det ikke det Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2015 Takk for gode svar. Nesten like billig å kjøpe nytt. Som brukt hos hugger da. Min er første gangs reg i mars 2007 iallefall. Finnes ikke ett bra stabilt suzuki verksted her på hedmarken som kan bil. Men ett lite anna spm også. Vet du om jeg kan få kjøpt en anna type clutch til denne bilen? En " forsterket" type? For den originale smør clutchen som jeg skifta ifjor har kun holdt 60000km. Og ikke dratt veldig mye tungt akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2015 Vet du noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2015 Hei.. Nei det vet jeg ikke. Jeg har alltid brukt originalt.. Kan ikke si jeg har opplevd at de er dårlige før.. Kanskje det er noe feil med svinghjulet ditt, hvis den slites fort? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 16, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2015 Jeg vet ikke. Men andre skift på 100000km. Og aldri dratt noe spes tungt.hørt om flere som sliter med det samme. Men da vet ikke du noe om en sterkere type til denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2015 Kjenner flere som har kjørt 200.000km og mer før de må skifte clutch med di bilene, og da har de til å med dratt mye henger, så syns det høres rart ut. Eneste jeg vet er ett "problem" er at de kan bli harde på pedalen og lage en slags klakkelyd i drivverket pga clucthen / treg clutch overføring inni clutch huset. Men nei, du får søke litt på nette, finner sikkert noe. sikkert på noe offroad forum eller lignende Men er ikke sikkert det er så lett å få taki. For de bilene går nok mest med V6 motor i utlandet. Kankskje du må over på peugeot for å finne noe. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg