Andro Skrevet Juni 16, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2015 Ok. Ja skal sjekke litt. En par ting til jeg lure på. I flere tråder her. Er det svarte plast klipset bak på innsug mot torpedo veggen nevnt. Vet du hva det heter? Tok opp å gjorde rent egr ventil i helga. Å så att denne var knekt. Bestille ny tenkte jeg. Og innsuget mitt var fullt av sot. Hva kan jeg bruke for å virkelig få rengjort inni der? Brukt sånn rens som jeg fyller i diesel. Men ser att dette er bra bort kastet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2015 Diesel intake clean. Det er en spray som du spruter rett i innsuget mens bilen står å går på forhøyet tomgang. Det vil si du kjører bilen varm først, demonterer intercooler, og du må ha noe å blokkere ca 75% av innsugshullet og bruke den til å kvele motoren mens du sprayer. fordi den ruser seg med den sprayen. (mener jeg har forklart dette i ett annet innlegg) Da fjerner du direkte soten innvendig i innsuget. Du får ALDRI innsuget helt reint, men mye av det. Du må grave ut det du kan manuelt først selvfølgelig.. Men ang den platikktuppen, så er det ikke noe vits å bytte den. Er bortkasta penger. I senere tid har det kommer beskjed fra importør at disse bare kan "kobles av". Du bare stripser det staget (på motorn) i åpen stilling. altså rett opp slik som du ser under her. (se bilde). Men da må du også koble av vakuumslangen på vakuumboksen til det staget med plastikk tuppen på (se bilde) og blende denne slangen. Da går bilen alltid fint og du slipper mye problemer. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2015 Så da stripse du altså staget? Ikke den vippe armen som staget går innpå? Virker jo som staget står oppe av seg selv. For må bruke krefter for å skyve det ned. Altså mot bunnpanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2015 det er den som staget settes innpå (kula) som skal stripses opp ja. Ikke staget på vakuumboksen! den skal blendes! Det er jo ett stag, som går inn i hver kammer. se bilde. Du stripser de sammen der jeg har tatt rød strek. Altså du stripser den kula fast i braketten.. Den svarte braketten står rett over, har bare bøyd den på bilde her! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2015 Ok. Høres bra ut. Flink du:-) å da blende jeg slangen bare? Det røret som slangen har sittet på her. Den grå koblinga på bildet skal bare være åpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2015 Ja den slangen blendes. Å den vakuumboksen står bare åpen ja, trenger ikke blende denne. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2015 Ok. Hvor får jeg kjøpt den innsug rensen da? Har ikke på suzuki Lillehammer ell hamar:'( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2015 Vi bruker forte diesel intake cleaner. Du får sikkert andre typer også. Vi får de rett fra leverandøren. Kan godt hende de har noe sånt hos de som selger bildeler i nærheten. Bilxtra, mekonomen, etc.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2015 Ok. Skal sjekke litt.driv å skal gjøre rent selve egr ventilen å nå. For ser ut som det ikke er dumt? Har gjort rent selve " potta " og røret til innsuget. Fullt av sot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2015 Nå har jeg tatt av den slangen som gikk inn på den koblingen på bildet her. Rett ovenfor den røde streka di. Og blendet igjen den slangen. Da virket ikke bremsekraft forsterkeren min. Å bilen gikk ekstremt dårlig. Har jeg blendet feil slange? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2015 Hæ?? Du skal da ikke blende den! Har du ikke lest hva jeg har skrevet?? Isåfall les en gang til! Det er slangen på vakuumboksen(den løse delen på bildet/staget) du skal blende! Hele poenget med å blende er at det staget med plastikk klipset ikke skal begeve seg! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2015 Misforstått jeg ama:-) men hvilken del mener du jeg skal blende da? Kan du få market med rødt på bilde? For jeg finner ingen plass å blende. Skal bare stå suge luft den slangen jeg drar av den grå koblinga der da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2015 Den slangen som går innpå her! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Ok. Da blir det noe anna ja. Men hva skal jeg gjøre med den slangen jeg drar av oppe der da? Koblinga rett ovenfor der staget blir feste på den lille kula Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Den slangen du kobla bort først må jo selvsagt være der. Den går til bremsekraftforsterkern.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg