ElCamino Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Viking067 Men en Cobra kit car hadde vært tøff med f,eks BMW`s V-8 :-) [/b] nei Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by ElCamino La oss glemme at du sa dette:) Anngående hvorfor Carrol valgte BB istaden for SB har vel noe med at hans motorlevrandør, Ford, ikkje hadde noen værst SB på den tiden som gidde så mye hk som han ville ha? Ja, Shelby fikk ut 306 hester av 289 motoren men syntes det ble for lite .427'en gav vel ca 425 hk og det var nok ikke lett å få det ut av en small block den gangen. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Originally posted by ElCamino La oss glemme at du sa dette:) Å neida. Står for det! Men selvfølgelig ville en motor/gearkasse kombinasjon fra en profft trimmet kliss ny Corvette kanskje vært aller råest? Når det gjelder motorvalg i hotrods er amerikanerne selv mye mer åpne enn oss. Litt av et paradoks, egentlig. I vår iver etter å bygge mest mulig "ekte" hotrods glemmer vi hva hotrods egentlig var: racerbiler. Og vi overser utviklingen i hotroddens eget hjemland, der de lenge før oss begynte å bygge med både u-amerikanske V8, og også med 6 og 4-syl motorer (ikke at JEG ville bygget med høvelbenk, for all del!) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Hmm, kanskje 350 ikke var så ille alikevell. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Hva med en Lexus v8 med 24v og alt også kompressor på den.. Var og kikka på en sån her på fredag bremsa til nesten 900hk og 930nm skulle ned i en Omega B med 6 pot kalippere fremme. Blir en brutal sleeper. Selv nøyer jeg meg med LS1 hel alu v8 fra Chvrolet. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Ja amerikanerne er mer åpne for andre motorer enn de store støpejernsankerne som nordmenn absolutt skal ha nedi. Nei, stor og helst for tungt er det som gjelder :-) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Originally posted by Viking067 Ja amerikanerne er mer åpne for andre motorer enn de store støpejernsankerne som nordmenn absolutt skal ha nedi. Nei, stor og helst for tungt er det som gjelder :-) He he. Ja det har vel med tilgangen av slikt, og prisen på det da. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Vektforskjellen fra en støpejerns- til en ditto alu V8 er vel på omkring 50 kg, tror jeg (?) Men prisforskjellen er jo enorm ift hva man faktisk får igjen i hkr og ved praktisk bruk (350 cid). En alu V8 koster lett det dobbelte av en tilsvarende støpejernsklump, så for meg vil det være et pengespørsmål, ja. Men hadde det vært snakk om en dagligbil, en bil som ikke skal ha så mye effekt (305 cid), eller at jeg kunne prioritert anderledes, så ville jeg selvsagt foretrukket en alu V8. Men jeg har jo ikke kjøpt motor til hotrod-prosjektet ennå. Bakakselvalget er allerede endret fra stiv 8" til Jaguar (innkjøpt), så mye kan jo fortsatt skje også på motorfronten. ;) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Har lyst på Stål blokk til Pontiacen. Er et firma(Indian Adventure) i statene som lager kopier av Pontiac blokken i stål. Koster 30 000kr :( Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Og hvor mye hkr for pengene blir det i forhold til en Chevrolet Crate motor? :D Neida, skal ikke være ekkel, skjønner at du liker Pontiac. Men en Chevrolet crate motor vil vel være det nestbeste, når du tenker på helt ny motor? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Blir litt annerledes. Er ikke en normal blokk. Så må jo sammenlignes med andre racing blokker. I den værste av blokkene er kamen flytet lengre opp i blokka for å klare opp mot 600cid. Skulle jeg hatt en sån blokk måtte det bli til et 1000hk+ bygge. Så må vell spare et halvt århundre. Blir jo uansett ikke noe Pontiac motor, ettersom det ikke er Pontiac som bygger dem. Hvilket såkalt merke du bruker med værsting maskinene synes jeg egentlig er helt urelevant. Blir jo et spørsmål om det egentlig er noe merke i det hele tatt. Skulle jeg hatt noe absolutt værst måtte det være noe hemi greier, ingenting er tøffere enn det. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C-ARTs Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hei, jeg lurer på om noen vet hva en AC Cobra replika kan koste i norge. er blitt tilbudt å kjøpe en, men det er en V6 granada motor i den, er liksom litt usikker. og den står i Tyskland. er det noen som har noen råd og tips om hva en skulle være villig til å gi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.