nik0lai Skrevet Juni 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2015 Som tittelen tilsier, så spiser bilen min, en 02 A4 STV Quattro opp innsiden av bakdekkene i ett stygt tempo. Hva kan grunnen være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2015 Spissing / skeiv hjulstilling som er feil på bilen få den kontrollert. Ta en firehjulskontroll på bilen. Mulig du har mistet noe lodd eller at ikke felg er skeiv, dekk er ikke balansert riktig Eller om dekket ditt er for stort så det subber borti noe, kan du høre noen lyder når du kjører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nik0lai Skrevet Juni 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2015 Dekkene tar ikke borti noe, og det er likt på begge bakdekkene.. Det var ikke sånn i fjor, da jeg kjørte på samme dekk, og dimensjon i fjor som i år. Og ikke har jeg byttet noe i bakstilling heller i løpet av vinteren/våren, og vinterdekkene som jo helt fine ut. Men måtte sette på vinterdekkene nå, så ser jo fort om det sliter på di også. Hjulstillingskontroll er bestilt. Du skriver skeiv felg, eller mistet lodd, kan det virkelig ha slike bivirkninger? Trodde bare du ville på vibrasjon i bilen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2015 Om ikke felgen er helt rett så kan det bli skjev feil lufttrykk er også med på å slitte dekkene. Men her er nok problemet skjev spising når du tar en hjulstillings kontroll så trur jeg problemet blir løst. Også fjærene dine kan verre dårlig slitt kan ha innvirkning på slitasje på dekk. Camper feil stilt så dem står litt skeiv så den viper noen grader feil Du har nok litt mindre dim på vinterdekka så du vil ikke merke så stor slitasje som på sommerdekka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg