Gå til innhold

Trenger ny originale fjærer

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Hvem andre enn Møller klarer å skaffe S-line / sportspakke understell fjærer? (Front)

143479603441506000_resized.jpg?width=192

Har vært innom flere butikker men de klarer bare å skaffe originale. 

Og er det noen her som evt klarer å finne delenummeret til de fjærene utifra fargekoden?  :) :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dem er jo veldig bra sett det der, dem like bra som dem originale om ikke litt bedre.

Og da har du jo helt nytt sett med nye fjærer rundt helle bilen.

Og det er jo greit å bytte alle når du først er igang med bytte bilen blir jo bedre da.

Og  trur nok ikke er så veldig stor forskjell på stivhetta blir nok litt stivere men det er jo bra kvalitet på Eibach sitt sett da.

Så dette er da et godt valg av nye fjærer til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Og jeg har også byttet alt av bærekuler, lenkearmer, fjærbeinslagere foran og bak. Så mye er nytt. Så blir kanskje best å fullføre det hele med et sett med gode fjærer. Kanskje gå for Eiback sportline som er 10-15mm lavere enn Pro kit / originale sport fjærene. 

Sportline er nok også litt stivere. Siden de tåler mer last per aksling

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig du har byttet såpass mye så da blir det mer komplett.

Med nye fjære,og dem der vil holde seg mye bedre over tid

Også at dem tåler mer er jo en stor fordel da.

Og når du tar den litt mer mer så vil jo bilen se betraktelig bedre ut og.

Og du vil merke veldig stor forskjell på sportline.

Har prøvd dem selv og hva stor fornøyd med disse fjærene.

Har ingenting negativit og si om dem.

Så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå klarer jeg ikke å bestemme meg. Jeg har jo S-line med sports understell. 30mm lavere originalt. Jeg synes egentlig bilen står pent på hjula. Bilen ser veldig frisk ut. Ikke for lav, men passe lav. 

Sitter her og tenker på de Eibach sportline, om det kan bli for lavt. Jeg er jo ferdig med den råne, senke bilen så lavt som mulig tiden, men jeg er opptatt av at bilen ser bra ut og har gode kjøre egenskaper. 

Prokit settet har jo fjærer som er like høye som de originale jeg har på bilen. Så er redd for at jeg tipper litt mer mot Prokit og beholder litt høyde på bilen fremfor Sportline. 

Regner med at Profit er litt stivere enn de originale fjærene som også sitter på bilen.

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke så at fjærer må ha samme farge som dem du har originale.

Du kan jo bare lakkerer dem eller ha på tectyl så er det ingen som ser forskjell.

På at du har byttet til senke fjærer på bilen da dem vil se lik ut.

Det står jo i vognkortet at du har s understell og bilen er laver og stivere en vanlig.

Så da skulle det vel egentlig ikke by på noe problemer at du bytter,så lenge du holder deg til høyden du har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nok tru at Prokit svart er mest lik originale som du har på bilen fra før.

På en ppk så vil dem nok ikke se forskjell 

Hadde nok gått for svar.

Kanskje greit å spraye over merke på fjærene,  så dem ser mer ut som dem er tilsvarende lik original, så dem ser sånn ut.1-winking.gif

Er kanskje ikke nødvendig og lakke dem heller , er jo ingen lov som sier at du ikke kan sette på tilsvarende/lik.

Er blir jo i grunn det samme å sette på fjærer fra en annen produsent en det vw/audi selger.

Vare_58124_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for Eibach Pro Kit. Kommer ikke til å lakkere de. Blir jeg stoppet og får "problem" med ikke godkjente fjærer så sier jeg at disse er lik de originale. Man godkjenner jo ikke originale eller tilsvarende lik originale fjærer man kjøper. Setter de bare på og kjører. 

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider