Gå til innhold

Trenger ny originale fjærer

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Bestilt søndags kveld fra ebay/Tyskland. Sendt mandag kl 10. Levert hos onkel i Sverige idag kl 10 (Onsdag). Kan ikke klage på det :) 

143517176321768500_resized.jpg?width=192

Men jeg ser at det er fysisk forskjell på str på fjærene. De originale på bilen er høyere enn de nye fjærene. Jeg har jo sports fjærer som skal være 30mm lavere? Og Eibach fjærene skal senke 30mm. Dvs like, men det er forskjell

143517176731415800_resized.jpg?width=192

Kan det være at da fjæra får vekt på seg så blir de like høye? :) At Eibach fjæra er stivere og ikke synker like mye som de originale

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale fjæra di er litt mykere og synker en del når den står på bilen.

Ny fjæra di er en god del stivere vil ikke synke like mye når den kommer på bilen.

Så når du får den på bilen så skal de bli sånn ca likt dette.

Kan se at det er litt forskjell men syntes ikke er så veldig mye er vel ca en halv runding, så dette trur jeg ikke skal bli så veldig stor forskjell fra det du har fra før.

Så du kan nok prøve og sette dem på,så skal du få se at dem ikke synker så veldig mye.

Og må si at det ser veldig bra ut med alle disse nye delene da 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare synd at demperen er så "stygg". Men den er jo like hel og da gidder jeg ikke å bytte den. Den virker perfekt også :) 

Gamle fjæra er litt lengre enn det som er på bilde. Fjæra er jo knekt på toppen der. Så den er litt lengre. Men da jeg får alt på bilen og satt bilen på alle 4 hjula så står den nok likt. 

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er ene siden ferdig. Ikke kjørt en cm enda. Høyden på original og Eibach er ca lik. Kanskje den går seg til litt? Merker at bilen er stivere på den siden med eibach fjærer enn andre siden hvor jeg har original fjær. Så jeg håper at i løpet av helga så er resten byttet og jeg kan begynne å bruke bilen igjen. Er spent på hvordan Eibach fjærene er. Har hatt lyst til å prøve de lenge på tidligere biler

(Bilde kan juge litt om høyden. Bilen står i en ujevn garasje med et lite fall hvor dette hjulet er)

143524899769719600_resized.jpg?width=108

Før:

142628100750786600_resized.jpg

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

143550062109262700_resized.jpg

Da er jeg ferdig. Sånn ble da resultatet. Bilde på venstre er med originale S-line (30/30) fjærer. Bilde til høyre er med Eibach Prokit 30/30 fjærer. Så og si nesten lik høyde rundt om. Kanskje en smule lavere? Jeg liker høyden som bilen har nå. Ser frisk ut. Men kjøre egenskapene har gått fra bra, til meget bra. Har prøvd bilen litt i noen svinger nå. Merker at Eibach fjærene jobber godt. Kjenner at bilen holder seg mer oppe igjennom svingene. Så jeg vil anbefale Eibach videre til dere som vil ha gode fjærer, men som heller ikke er stein harde.  

Det var godt jeg begynte å skru nå. Jeg fant mye feil. Var mye slitt. Kan prøve å nevne noe under her nå

Høyre foran:
Veldig slitt hjullager

Stor slark, flere mm slark i fjærbeinslageret
Knekt fjær

Sliten/løs bærekule og lenkearm

Venstre foran:
Slitt hjullager

Knekt fjær

Sliten/løs bærekule og lenkearm

Høyre bak:
Knekt fjær

Men nå er alt nytt. Det rare er at bilen var innom Mekonomen for en sjekk like før jeg kjøpe den. Som er nå 2-3mnd siden? 1-winking.gif Synes de burde se dette

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider