Gå til innhold

10v coupe til s2 ?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Originally posted by sADsAM

Har jo litt større potensiale i en 10V turbo motor, men det er lettere å sette inn en 20V sugemotor.

 

20V motoren har mer jevt drag stort sett over hele registeret, mens turbo-motoren har litt mer ketchup-effekt idet turbo'n begynner å lade.

Fordyp deg litt mer med den "ketchup-effekten" for en som ikke har peiling på sånt :D..altså meg..

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ketchup effekt = Tenk deg at du har en ketchup flaske som er tett i "tuten". Du klemmer på som faen, plutselig spretter biten som tetter ut. Da kommer plutselig alt i full fart.

 

I noen turbo biler får du slik effekt når turboen begynner å lade. Gammle bilen min var ekstrem når den kom til ca 4000 rpm, den kjentes ut som en vanlig 2,3 10V opp til ca 3800 rpm, så plutselig var det som å få ett dytt i rævva. Forestill deg at du har 136 hk opp til 3800 rpm, plutselig i løpet av 200 rpm så har du 200hk. Ikke noe særlig på vinterføre, men gøy om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sADsAM

AUDI 10V TURBOMOTOR 1987

AUDI 10V TURBOMOTOR. 182 hk, nysveiset mainifold, delvis ledningsnett, inkl. hjerne, har sittet i 200 Quattro. 1987-modell, kmstand 160.000. Prisant. kr 10.000.- Kontaktinfo : T. Rønning, telefon 98252892 (Møre og Romsdal)

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Er dette en motor å satse på da ?

Er det noe som mangler for å sette den på, og er den bra ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt en grei motor det der, kan desverre ikke svare på om det er noe som mangler for å sette den rett inn. Ring til han som skal selge den og spør da vel....

 

Motoren som jeg satte i gamle bilen min var fra en 80 mod. Audi 200. Den var det mekanisk innsprut på osv. Litt lettere å få til å virke. Litt færre ting som kan gå galt... men det skal være sagt at vi brukte nesten to uker på å få startet den, vi sleit med bensintrykket. Det var forskjell på gammel og ny lmm/bensinmengde fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vil bare kommentere litt om disse rekke 5 turbo motorene før du blir ellevill...

 

en 10v turbomotor har innsugs- og eksosmanifold på samme side, dette gir litt plassproblemer og ikke minst VARME! Er mye enklere å trimme opp en 20V turbofemmer i forhold til en 10V. 240hk er vel det som man maks får på en standard 10V med original hjerne etc da den Hitachi hjernen er enkel (ligner hjemmemek!) og all varmen som utvikler seg i toppen.

 

Videre ser jeg på den første billisten annonsen du kikker på der og jeg sier bare OBS OBS OBS!

 

Audi 200 er levert med 200hk ORIGINALT i to av sine standardmotorer (10V) før 20V kom i 1990-91 modellene med 220hk (samme som i aller første S2 (coupe)). Jeg tror denne annonsen er misvisende og at det er en trimmet Audi 100 turbo typ 44 som kom originalt med 165hk.

 

Husk at disse motorene er alle femmere, og slik jeg har forstått er motorfestene det samme, så slikt er greit, men el-nett og motorstyringene er det som er drepen.

 

 

Videre er det ikke tøft å sitte der med forsikring for en 1.8s dersom du kjører ned en stakkar og OI! du skylder forsikringsselskapet ditt 2 millioner kroner fordi du har kjørt med en ugyldig forsikring. Videre får du ikke mange pengene igjen når bilen er registrert som 1.8s.

 

Mitt tips er; kjøp en S2 eller innse at du bruker helt sikkert samme antall kroner på ombyggingen med mindre du er utrolig fingernemm

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår