acoupe Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by sADsAM Har jo litt større potensiale i en 10V turbo motor, men det er lettere å sette inn en 20V sugemotor. 20V motoren har mer jevt drag stort sett over hele registeret, mens turbo-motoren har litt mer ketchup-effekt idet turbo'n begynner å lade. Fordyp deg litt mer med den "ketchup-effekten" for en som ikke har peiling på sånt :D..altså meg.. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Lite, lite, lite, MASSE;) Effekt i dette tilfellet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Jeg ville kjøpt motor i denne rekkefølgen: Nr1 ABY motor. Nr2 10V turbo. Nr3 2.3 20V. Man må jo ha turbo;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Ketchup effekt = Tenk deg at du har en ketchup flaske som er tett i "tuten". Du klemmer på som faen, plutselig spretter biten som tetter ut. Da kommer plutselig alt i full fart. I noen turbo biler får du slik effekt når turboen begynner å lade. Gammle bilen min var ekstrem når den kom til ca 4000 rpm, den kjentes ut som en vanlig 2,3 10V opp til ca 3800 rpm, så plutselig var det som å få ett dytt i rævva. Forestill deg at du har 136 hk opp til 3800 rpm, plutselig i løpet av 200 rpm så har du 200hk. Ikke noe særlig på vinterføre, men gøy om sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Det jeg er ute etter er å få litt ekstra effekt og den deilige pop offen.....tror kanskje vil da gå for 10v turbo motoren, men hvordan blir forsikringen når jeg forsikrer den på meg da ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Gjør som jeg gjorde, ikke si noe.... hehe. Min var jo forsikret som en 1,8 S. Billig forsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 så det funker ? har faktisk tenkt over det,men var litt usikker. Men for sikkerhets skyld, på hvilken måte vil de isåfall merke de på da ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Teknisk kjøretøy kontroll. Samt regress hvis du skulle være uheldig å kolidere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 oki. Men forsikringa er vel litt billigere på en 10v turbo motor enn en s2 motor ? Vil du/dere tro at forsikringen vil bli sky høy hvis jeg setter i en 10v turbo motor ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Tror ikke du får forsikret den som 10V turbo, siden Coupe'n aldri kom med 10V turbo motor. Ring til forsikrings-selskapet ditt og undrsøk prisene. Det er letteste måten å får korrekt info på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by sADsAM AUDI 10V TURBOMOTOR 1987 AUDI 10V TURBOMOTOR. 182 hk, nysveiset mainifold, delvis ledningsnett, inkl. hjerne, har sittet i 200 Quattro. 1987-modell, kmstand 160.000. Prisant. kr 10.000.- Kontaktinfo : T. Rønning, telefon 98252892 (Møre og Romsdal) ----------------------------------------------------------------------------------- Er dette en motor å satse på da ? Er det noe som mangler for å sette den på, og er den bra ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Er forsåvidt en grei motor det der, kan desverre ikke svare på om det er noe som mangler for å sette den rett inn. Ring til han som skal selge den og spør da vel.... Motoren som jeg satte i gamle bilen min var fra en 80 mod. Audi 200. Den var det mekanisk innsprut på osv. Litt lettere å få til å virke. Litt færre ting som kan gå galt... men det skal være sagt at vi brukte nesten to uker på å få startet den, vi sleit med bensintrykket. Det var forskjell på gammel og ny lmm/bensinmengde fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zircon Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Kanskje jeg skal satse på en 200 motor da... Men uansett.. Det går jo å bygge inn trubokit i 2.3 20v og da.. Og da har du jo en stødigere motor skulle jeg tro.. Siter http://www.Sandvik-Bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Vil bare kommentere litt om disse rekke 5 turbo motorene før du blir ellevill... en 10v turbomotor har innsugs- og eksosmanifold på samme side, dette gir litt plassproblemer og ikke minst VARME! Er mye enklere å trimme opp en 20V turbofemmer i forhold til en 10V. 240hk er vel det som man maks får på en standard 10V med original hjerne etc da den Hitachi hjernen er enkel (ligner hjemmemek!) og all varmen som utvikler seg i toppen. Videre ser jeg på den første billisten annonsen du kikker på der og jeg sier bare OBS OBS OBS! Audi 200 er levert med 200hk ORIGINALT i to av sine standardmotorer (10V) før 20V kom i 1990-91 modellene med 220hk (samme som i aller første S2 (coupe)). Jeg tror denne annonsen er misvisende og at det er en trimmet Audi 100 turbo typ 44 som kom originalt med 165hk. Husk at disse motorene er alle femmere, og slik jeg har forstått er motorfestene det samme, så slikt er greit, men el-nett og motorstyringene er det som er drepen. Videre er det ikke tøft å sitte der med forsikring for en 1.8s dersom du kjører ned en stakkar og OI! du skylder forsikringsselskapet ditt 2 millioner kroner fordi du har kjørt med en ugyldig forsikring. Videre får du ikke mange pengene igjen når bilen er registrert som 1.8s. Mitt tips er; kjøp en S2 eller innse at du bruker helt sikkert samme antall kroner på ombyggingen med mindre du er utrolig fingernemm Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Audi 200 kom med en 182 hesters 10V 5'er. Tror den heter MC eller MC2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.