JLmorten Skrevet Juli 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2015 Har en Tahoe 02mod med 2 ac uniter. En fremme å en bak. Skal blokkere den bak. Ifbm lekasje, feil osv. Å må da kappe røra fremme vi motor rommet å selvsagt forsegle de. Tenkte enten å få til rørleggeren å få kobber hetter å lodde på, eller enda enklere. Klemme tuppen flat å så lodde igjen. Dette er en metode som blir brukt på ac anlegg til hus og næring. Så det burde funke på bil også, men er disse røra laget av Kobber? Ser ut som alu, men er vel bare bobber behandlet med noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2015 Du kan vel ikke plugge disse, du må vel koble de sammen så du ikke stopper sirkulasjonen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JLmorten Skrevet Juli 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2015 Nei det må man i vertfall ikke gjør, da går ting til H. Det er en Y-splitt på høytrykksrør rør som går inn i bilen, å en Y-splitt på rør som kommer ut fra bilen å inn på kompressor.. Skjøte du disse to rørene sammen vil følgende skje. kjølemiddel vil sirkulere i fra pumpa å ut til radiatoren (kondensatoren) . Kobles røra sammen vil kompressoren suge inn kjølemiddel uten begrensning. Kompressor hadde ikke overlevd særlig lenge.. Jeg kommer kun til å blokkere ut røra som går til AC uniten i bagasjerommet. Den under dashbordet blir i drift. Har snakket med et firma her som driver med slikt. Er røra i kobber blir de 'Hard loddet'. Å er de i alu, noe jeg trur. Blir de klemt flate å Tigg sveiset sammen... Får ta av røra å levera de inn, får de gjør resten av jobben.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2015 Jeg trodde det var en krets som gikk hele veien, men er den spillet er det jo greit. Hadde det hvert en krets derimot. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JLmorten Skrevet Juli 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2015 Ja den er splittet. Å bra er jo det. Gjør det lettere. Men i grunnen kan det ikke være en krets. For når kjølemiddelet går inn i bilen, så blir først trykket redusert via en reduksjonsventil, da blir kjølemiddelet iskaldt, å poenget med radiatoren inne bak dashbordet. Det som er en Fordamper, er å ta varmen som er inne i bilen å varme opp kjølemiddelet slik at den går fra veske form til gassform. Så skulle dette fa gått videre til en til enhet hadde det ikke vært særlig mye efekt igjen å hente Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.