Gå til innhold

Symptomer på dårlige foringer

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Det skal ikke mye til en hump før du hører noe er en banke/dunke lyd, akkurat som det er noe veldig løst bak der høres yt som metall som slår.

Ofte en svakhet disse foringen på både  audi og golf.

Er forbruksvare på disse bilene skal gå i gang bytte på golfen min og nå er utslitte foringer på den og? 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer sånne dunkelyder. Akkurat som at det er noe løst. Og det er veldig plagsomt, med tanke på at jeg nettopp har satt på nye gode eibach fjærer, lenkearmer, fjærbeinslager og bærekule.. 

Om det er forbruksvare så kan det kanskje lønne seg å kjøpe powerflex foringer? De holder vel litt mer enn originale

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp disse ryker så fort det er noen dumper i veien veldig irriterende dette,

Veldig plagsomt og sitte å høre på når en ute å kjøre blir lyd bare det kommer bort på litt ujevn asfalt.

Er nok greit å bytte til noe som er mer holdbar mine hva byttet for ca et 1 og halvt år sia og må byttes igjen og den bilen går kun på langkjøring.

Og du som har fått byttet så mye på bilen din til nesten er  nytt, da er det litt kjedelig når sånt dukker opp etter at du er ferdig med det meste og,

Så du må nok til å skru at da, sånn er det å ha vag 1-winking.gif

kan tenke meg at det er noen gamle foringer som ikke har blitt bytta på et par år?1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om foringene er like slitt som resten av kulene, fjærbeinslageret og hjullageret som satt der så er nok de siste foringene veldig slitte. Kanskje like greit å bestille en pakke med powerflex foringer nr 1, 2 og 3. Da er alt av kuler, foringer og lagere nytt inni der

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok det kan bli litt hardt med bane spec på bilen.

Du kan greit bruke og kjøre på vanlige poverflex dem er mer en bra nok på din bil og ditt bruk til landeveien..

Du skal vel ikke ut på noe bane med bilen din.1-winking.gif

(Om du skulle så kjøre en gang på bane så skal dem holde med vanlige poverflex foringer) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste en bane bilen min kommer er parkeringsplassen på rudskogen :) 

Brukte powerflex foringer på A6 jeg hadde tidligere. De vanlige. Byttet foring nr 3 på bilde over. På den bilen merket jeg faktisk stor forskjell. Mye mer tight og mindre krenking i svingene. 

Skal bytte nr 3 på A3'n også, må bare finne ut tykkelsen på staget den skal rundt. Finnes flere typer der fant jeg ut

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja parkeringsplassen er fint å stå slipp å utsette bilen for vold hard kjøring.1-winking.gif

Nå er det så at det kun forskjell på quattro og s3 som skiller seg ut her ser det ut som?

Og da skal det verre likt med resten av bilene på dette, altså da skal det passe overens med hvilken som helst motorkode.

Så lenge det er fra samme årstall eller a3 mk 2 8p 

Men beste er å ta et sikkerhets mål på bilen din ta og mål på den du har.

Ellers så er det mulig at jeg kan fine det ut i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider