Gå til innhold

Olje i slanger fra IC

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Normalt med litt olje i slangen, men om det renner ut, så bør du sjekke om det er mye slakk i turboen din. 

Ofte, så overlader turboen når den blir slitt, så det kan hende det var derfor slangen har hoppet av. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Fikk høre fra en annen plass att det var tegn på turbo var slitt. Det var slangen på førersiden av intercooleren som datt av. Det sa bare poff og når jeg stoppa så rant det noe olje ned på bakken. Ikkje fossende men en fin stripe. Bilen he jo gåttt 270 nå. Men hva er best? Overhalle turbon eller kjøpe ny/brukt? Og hva må jeg se etter da. Har syntes bilen he vært dau siden je fikk den i desember i fjord. Kjørte en lang tur nå for ikkje lenge siden. Da brukte motoren 1l circa olje på 100 ,mil. Er ikkje det normalt? men trudde da ikkje sku være olje idet hele tatt i slangene der men,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en overhalet turbo så har du en som vare ei god stund.

Det får du fra 3000 kr.

Om du kjøper en brukt som har trilla  ca 80000 så vil du snart få samme problem og må kjøpe en ny turbo.

Så legg inn noen tusen lapper og få en bra turbo.

Bytt olje og filter når du bytter turbo, kan godt vaske alle turbo røra til bilen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å si hvor lang tid det tar før en turbo blir slitt, men fra ca 100-150km så bør du begynne å passe på litt,

Men en turbo kan gå 250 km og den om den blir behandlet bra.

Dette kommer da an på hvordan bruken er av bilen. 

Så egentlig er det ikke noe fasit svar på dette.

carget turbo er det du skal ha på bilen din som er  ko3-29 passer på bilen din.

Du kan jo bestille fabrikk ny turbo fra utlandet fra england da koster dem fra 2000-3000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. men fant noen overhallte på denne siden på finn. Er dem å anbefale? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59546378&q=Turbo%2Baudi%2Ba4%2Bb5&sort=0&sub_category=1.90.82&category=0.90&product_category=2.90.82.2&ref=fas dem heter hermes som driver med overhaling. men da er det kanskje ikkje rart jeg må bytte den ut. Siden bilen har rundet 270 nå. Men det er ikkje like billig og overhalle den eg he?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er greie turbo den du linker til kjenner en som har kjøpt en turbo fra det firma får par år siden har kjørt uten problemer til nå.

Å overhalle turboen kan bli på ca samme pris pluss vente tid og sending husker ikke helt prisen på det i dag, men vertfall mellom 4500-5500 kr 

Mener dem tar litt underpris av en ny pris på turbo.

Så trur nok den turboen du fant blir nok litt billigere?

Du kan jo høre med dem på turbo service da hvor mye det koster

http://www.turbo.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da kommer jeg nok til å bestille en derfra. :) tusen takk for svar. menne en ting til. når jeg da tar og bytter turbo hva er viktig å huske på? og hvordan bytte dette selv? :) burde jeg og skifte oljerøra te den? og hva ska eg vaske røra med? og eventuelt intercooleren. er sikkert full av olje den da. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok like greit å bestille der ja du har full garanti på den du kjøper der og.

 

Om du ikke bruker så mye bilen nå fram til du får byttet turbo,så du ikke kjører den helt sund om den ryker helt så kan det løsne deler fra den.

Da kan det gå spon/metall fra turboen og inn i rør og motor.

Det skal verre nok med å bytte olje og filter.

Luftfilter.

Ser ingen grunn til å bytte noe rør så lenge dem er bra fra før.

Og turboen får kjøling sånn den skal så kan du nok fint bruke opp samme røra.

 

Du kan jo kjøpe ny pakninger til olje røret koster ikke mer en 30 kr på møller, dem er så veldig tynn at fort kan bli bøyd litt det ser du når du tar dette av?

Eksospakningen kan du kanskje bruke opp igjen den tåler å bli brukt opp har vel tatt den opp og igjen flere ganger uten lekkasje fra noe eksos.

 

Nå er jo turbo bytte i seg selv ganske enkelt, du løsner manifolden som går til turboen, løsne oljerøret til turboen og feste til turboen, greit å jekke opp bilen på ene siden så du kommer til fra undre siden da kommer du til litt bedre.

Om du ikke har gjort dette før så bruker du vel en en liten dag på dette. 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår