Johnny83 Skrevet Juli 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2015 Jeg har en gammel garasjeport av tre som har vært ute av stand i et par år. Har endelig funnet de riktige delene og satt dem på plass. Garasjeportåpneren har fungert hele tida - fram til nå! Da jeg bytta trekkfjærer til porten vil ikke garasjeportåpneren justeres slik at den stopper der den skal stoppe når porten skal lukkes (den tror at den treffer en gjenstand når den treffer bakken og går i retur til helt åpen posisjon). Dette er en gammel sak: Gran-o-matic TYPE CH 13. Finner ingen informasjon på nettet, og produsenten, Grandal AS, har tatt ferie alle mann. Det er et par skruer på hver side av motoren (se bildet) som man visstnok skal skru på for å justere hvor langt porten skal trekkes. Har skrudd i begge retninger uten resultat. Gjør jeg noe feil??? Er det noen som kjenner denne modellen eller lignende modeller? Har brukt hele dagen på dette og får sikkert ikke sove i natt. Håper noen der ute kan hjelpe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jermund Skrevet Juli 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2015 Hvis du ikke har endebrytere,er det som regel 2 vridbare potensiometer montert bak/ved siden av motoren med. de brukes for å justere opp og ned kraften før retur og topp bunn innstilling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny83 Skrevet Juli 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2015 Det er de skruene jeg har tatt bilde av. Tror jeg må stramme trekkfjærene litt mer - slik at motoren får mer motstand - er vel der problemet ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carrau Skrevet November 8, 2022 Rapporter Share Skrevet November 8, 2022 Hei! Lurer på om jeg kan ringe deg om et problem den gamle CH13. Hva er nummeret ditt? På forhånd tusen takk :-) Mvh Tomm Rauland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg