48IDA Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Er det noen som har tips ang. girkasse og bakaksel jeg kan bruke til et dragbil-bygge? Motor er kjøpt og er en olds 350. Har tenkt å bygge hele greia på ei korta ramme, med (mest sansynelig) boble kaross. Har ingen stor ambisjoner, vil bare lage noe annerledes og å ha det morro. Alle tips og tanker rundt dette prosjektet taes imot med stor takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 En Chevrolet 12 bolt er vel billigst antakelig.... Går sikkert an å få tak i boblekaross helstøpt i glassfiber for dragrace-bruk. Et orginalkarosseri er kanskje ikke så velegnet pga vekt og konstruksjon? Slike bygg har vel ofte (som du har gjort) startet med ei ramme, et veltebur og drivverk. Så kommer karossen oppå tilslutt. Da tror jeg det blir mye flikking og knot med et orginalkarosseri. Først må du jo gjøre karosseriet i stand til å holde formen etter at gulvet er fjernet, (for det passer jo helt sikkert ikke oppå ei dragrace ramme) Så må karosseriet breddes litt her, forlenges litt der osv for at hjul avstand/bredder skal passe. Noen tar da en spansk en og tenker "Det er jo ikke SÅ nøye! Skal jo bare ha det morro!" Og ist3edefor at det blri morro, ender man opp med en skrothaug der proposjonene er totalt feil og finishen bringer tankene hen på bølgeblikk eller båthengere. Jeg ville ihvertfall satset på et helstøpt glassfiberkarosseri. Men for all del, Lykke til! Jeg holder selv på med et prosjekt som mange har ristet godt på hodet av allerede, så bare stå på! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Har en Chevy 12 bolt med sperre liggende... Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Hva skal du ha for 12 bolten Modmach1? Å få tak i et helstøpt boble-skall er ikke lett! Så hvis du vet om et, så er det bare å si ifra :D Er det noen andre SMÅ biler det hadde gått ann å bygge på da -- som kanskje er et litt lettere utgangspunkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Har du tenkt å bygge fullt rørchassis eller?Det er vel ingenting av en boble ramme som kan brukes til et slikt prosjekt? Går ut ifra at du skal ha frontmotor?Høres ut som du har mange timer foran deg i garagen, men lykke til ihvertfall. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Rørchassi eller bare kaross over en eller anne korta ramme...leiter etter tegninger/bilder av tidligere bygger, men har ikke funnet det jeg leter etter, så jeg vet rett og slett ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg