Gå til innhold

Er dette en garantisak?

Ranger emnet

mfafa

Anbefalte innlegg

Jeg har et par 6x9" som fungerte helt fint når jeg kjørte dem på PG forsterker. Så bygde jeg basser og måtte kjøre PG'en på denne, så da koblet jeg like greit 6x9" til spilleren (Pioneer 4x45w). Ble advart mot dette her på forumet :rolleyes: :rolleyes: Hørtes ut som det gikk greit, men det begynte fort å sprake i 6x9"ene når jeg spilte moderat høyt.. da stillte jeg bare lyden litt ned.

Etter noen uker koblet jeg ut basseren og gikk tilbake til det gamle, med Phoenix Gold'n til å drive 6x9". Til min ergelse hørte jeg at den ENE 6x9" var skikkelig sprengt! Låter totalt røtent. Byttet om på signalkablene og høytalerkablene for å finne ut om feilen lå i kabelen eller i forsterkeren. Men samme høytaler spiller fortsatt drittdårlig!

Det pussige er at den ANDRE 6x9"en spiller helt bra! Er ikke dette litt rart? Jeg mener.. hvis jeg sprengte dem.. skulle ikke da begge blitt elendige? Den ene er jo helt fin! Så jeg lurer på om dette kan være en garantisak.. produksonsfeil på det ene elementet eller noe?

Er det verdt å kjøre to mil for å snakke med butikken? Har jeg en sak? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig å si om dette er garantisak eller ikke, men uansett er det jo verdt et forsøk å snakke med folka du har kjøpt disse av. Det som er på bilstereo er at ofte brukeren får "skylden" når det er noen problemer, men her som i alle andre bransjer gjelder jo kjøpsloven osv. så hvis du vinkler saken din på riktig måte skal du ikke se helt bort ifra at du har et par nye høytalere snart.

Lykke til iallefall..:)

- BMW 316i 1998modell...snart med M3-fanger med cuplipps og cupspoiler og nye 17" felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider