mfafa Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Jeg har et par 6x9" som fungerte helt fint når jeg kjørte dem på PG forsterker. Så bygde jeg basser og måtte kjøre PG'en på denne, så da koblet jeg like greit 6x9" til spilleren (Pioneer 4x45w). Ble advart mot dette her på forumet :rolleyes: :rolleyes: Hørtes ut som det gikk greit, men det begynte fort å sprake i 6x9"ene når jeg spilte moderat høyt.. da stillte jeg bare lyden litt ned. Etter noen uker koblet jeg ut basseren og gikk tilbake til det gamle, med Phoenix Gold'n til å drive 6x9". Til min ergelse hørte jeg at den ENE 6x9" var skikkelig sprengt! Låter totalt røtent. Byttet om på signalkablene og høytalerkablene for å finne ut om feilen lå i kabelen eller i forsterkeren. Men samme høytaler spiller fortsatt drittdårlig! Det pussige er at den ANDRE 6x9"en spiller helt bra! Er ikke dette litt rart? Jeg mener.. hvis jeg sprengte dem.. skulle ikke da begge blitt elendige? Den ene er jo helt fin! Så jeg lurer på om dette kan være en garantisak.. produksonsfeil på det ene elementet eller noe? Er det verdt å kjøre to mil for å snakke med butikken? Har jeg en sak? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Det skader jo ikke å høre med de, er de greie så ordner de deg en ny. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Heller tvilsomt om det er garanti utifra det du fortalte da...men litt vanskelig å konstatere slikt uten å se/høre det selv....MEN...det er jo verdt ett forsøk da :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeXuS Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Er litt vanskelig å si om dette er garantisak eller ikke, men uansett er det jo verdt et forsøk å snakke med folka du har kjøpt disse av. Det som er på bilstereo er at ofte brukeren får "skylden" når det er noen problemer, men her som i alle andre bransjer gjelder jo kjøpsloven osv. så hvis du vinkler saken din på riktig måte skal du ikke se helt bort ifra at du har et par nye høytalere snart. Lykke til iallefall..:) Siter - BMW 316i 1998modell...snart med M3-fanger med cuplipps og cupspoiler og nye 17" felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruzle Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 i helvette.. Bare lat som du er stokk dum.. så sier du at det har kommet en rar lyd i den ene høytalleren.. ;) de på mds gir meg nytt støtt og stadigt.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 De fleste gir deg i alle fall en sjangse gratis (selvom jeg har fått 10 av de :D). Men det er ikke rart at det kun gikk ut over et element. Kan være et signal fra den ene kanalen som gikk over streken. Regner med at du kjører 6x9 i stereo :D Men rart er det ikke. Btw. 2 mil er ingenting :p Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg