Gå til innhold

Senkesett

Ranger emnet

one

Anbefalte innlegg

Heisann, har en '91 Audi 100 som er senket 30mm eller noe i den duren...

I det siste har jeg lagt merke til at den er lavere på høyre side (sett bakfra), trodde det kanskje hadde med støtdemperne å gjøre, som jeg fra før visste var dårlige.

Har nå byttet disse til sachs gassdempere, og nå ser jeg forskjellen er ENDA større. Når jeg måler fjærene fra festet i topp til nederst er det 4-5 cm forskjell på venstre og høyre side. Er det da fjærene som er fucka eller rett og slett forskjellige?

Går det an å bytte færer bare bak eller må man skaffe nytt senkesett foran+bak? Anybody? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da tro det skal gå ann å få ordnet et bytte av fjærer på kun en akse.

Synes det er rart at det blir så mye som 4-5cm forskjell, alt sitter som det skal? Ingen brudd av fjæren(e) din(e) heller? Fjærskålen har blitt vridd, tilpasset fjæren? Og gummien i toppen sitter riktig også?? Evt ikke festebraketten i toppen som har kilt seg eller et eller annet?

Er det et seriøst merke og ikke alt for gammelt ville jeg kanskje forhørt meg om klagemulighetene.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet stod på bilen når jeg kjøpte det...

Alt ser helt riktig ut etter min mening, fjærene sitter riktig i skålene i bunn og i topp.

En ting jeg syntest var litt merkelig var at den ene skålen stod motsatt vei i forhold til den andre... når jeg satte på skålene på de nye demperne satte jeg begge med falsen nedover, altså slik jeg mener det så riktig ut. (bilen ville ha blitt høyere med falsen pekende oppover, og fjærene passer ikke like bra i sporet denne veien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til den U'en vil jeg si at skålene mine tydeligvis sitter andre veien... altså, sitter på demperen som en talerken opp ned. Dette var gjort forskjellig på de to demperne, og jeg syntest fjæra lå bedre i skåla den veien.

Noen tips til hvor jeg kan skaffe andre fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på om du har rabatter noe sted eller ikke :D

VW Car Consult ligger vel ikke såååå langt unna der du bor? Er jo et hav av forhandlere av senkesett da ;)

Men ville nok startet med å snu fjærskålene om begge står feil vei... Er jo egentlig logisk at de skal stå som U da det tåler det mekaniske stresset mye bedre, så det KAN jo hende du har bøyd til den ene etter en god dump eller noe. Koster ikke mange kronene hos Møller...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider